Wanneer de twee bestelwagens naast elkaar staan, valt duidelijk op dat de Caddy Maxi meer op een personenauto lijkt en de PROACE echt ontworpen is als bedrijfswagen. De auto’s zijn bijna even hoog en even lang, maar verschillen verder duidelijk. De Toyota valt op met zijn hoge cabine en dak. Een hogere instap zorgt voor makkelijker in- en uitstappen. Een belangrijk voordeel voor de vakman!

De laadruimte van de PROACE Compact (4,6 m3) is groter dan die van de Caddy Maxi (4,2 m3). Jeroen Ekeler: “Leggen we het meetlint in de laadruimten, dan zien we dat de vloer van de Caddy Maxi 20 centimeter langer is, maar ook 6 centimeter smaller. Bovendien is de laadruimte van de Caddy 14 centimeter lager.” De PROACE Compact loopt voorop qua laadvermogen. Waar de Caddy Maxi 771 kilogram mag vervoeren, kan de PROACE Compact 1.6 D-4D gemakkelijk 1.100 kilogram hebben. En met de 2.0 dieselmotor loopt dit zelfs op tot ruim 1.500 kilogram!
De Caddy Maxi kan een geremde aanhanger van 1.500 kilogram trekken, terwijl de Toyota PROACE Compact daar 300 kilogram bij optelt: 1.800 kilogram trekvermogen in totaal. Kies je de PROACE Compact 2.0 D-4D, dan kun je zelfs tot 2.500 kilogram trekken!