1. Toyota Rijders
  2. Service & onderhoud
  3. Terugroepacties

TERUGROEPACTIES

Uw veiligheid is onze hoogste prioriteit
We streven ernaar dat alle auto's die in aanmerking komen voor een terugroepactie zo snel en efficiënt mogelijk worden gecontroleerd. De veiligheid van onze klanten is onze hoogste prioriteit.

KLANTVRIENDELIJK PROCES

Controleer uw auto

Voer uw Voertuig Identificatie Nummer (VIN) in de Recall Checker. Of log in om te zien of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie.

Maak een afspraak

Zorg dat u een afspraak maakt met uw Toyota-dealer. Kies een datum en tijdstip die u het beste uitkomen.

Breng uw auto voor reparatie

Uw Toyota-dealer controleert uw auto om er zeker van te zijn dat deze veilig en volledig rijklaar is.

TERUGROEPACTIE CHECKER

Gebruik de terugroepactie checker, log in of neem contact op met uw Toyota-dealer om te zien of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie.

 

Check uw Toyota

FAQS

Een terugroepactie wordt meestal geïnitieerd door de fabrikant om een mogelijk veiligheidsprobleem van een product op te lossen. Er worden voor de meest uiteenlopende producten terugroepacties opgezet, van voeding en speelgoed tot elektronica en gereedschap. Jaarlijks worden om uiteenlopende redenen miljoenen producten teruggeroepen. Toyota is hierop geen uitzondering. Wij waken over de veiligheid van onze klanten en streven er dan ook naar dat een eventuele terugroepactie zo snel en efficiënt mogelijk wordt uitgevoerd.

U ontvangt persoonlijk bericht wanneer uw auto betrokken is bij een terugroepactie. Daarnaast kunt u als eigenaar gebruikmaken van bovenstaande applicatie. Zo kunt u zelf controleren of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie. U hoeft slechts het VIN (Voertuig Identificatie Nummer) van de auto in te voeren. Eigenaren kunnen ook inloggen op hun persoonlijke account (indien zij daarover beschikken en ook de auto hebben geregistreerd) of contact opnemen met de Toyota-dealer om meer informatie te krijgen.

U vindt het VIN van uw auto op uw kentekenbewijs. Het is een 17-cijferig nummer dat bestaat uit cijfers en letters. U kunt het ook vinden op de auto zelf.
U kunt online een afspraak maken. Wel zo makkelijk voor u! Ook kunt u uw Toyota-dealer bellen om een afspraak te maken.
Eigenaren van de betrokken voertuigen worden op de hoogte gebracht met een brief per post. Hier kan echter wel wat tijd overheen gaan. Een terugroepactie begint met een aankondiging. Daarna wordt de onderdelenvoorziening en het logistieke proces voorbereid. Ook worden onze monteurs geïnstrueerd met technische instructies en eventueel getraind om de terugroepactie uit te voeren. In samenwerking met de Rijksdienst voor het Wegverkeer worden alle betrokken chassisnummers en eigenaren gekoppeld, waarna de brieven worden verstuurd.