De nieuwe generatie

Duurzaam én fun!

Kinderen laten oudere generaties graag het belang van duurzaamheid zien. Daarin staan ze niet alleen. Uit onderzoek van Mileucentraal en Motivaction (2018) bleek dat de helft van de millennials (25 – 35 jarigen) het maken van duurzame keuzes heel belangrijk vindt, thuis en onderweg. Volgens de nieuwe generatie moeten auto’s dus zo min mogelijk uitstoten, maar ook lekker rijden en er goed uitzien.

De nieuwe generatie hybrid is hét alternatief

Zuinig en plezier rijden tegen een scherpe prijs? De nieuwe generatie hybrid is hét zuinige én krachtige alternatief voor oudere diesels en volledig elektrische auto’s die voor de meeste mensen nog compleet onbereikbaar zijn. De CO2-uitstoot van Toyota was al het laagst van alle Europese automerken. De CO2-uitstoot van de nieuwe generatie hybrid is gemiddeld nog 20% lager. Dit terwijl ze lovend worden ontvangen door automotive journalisten. Zo ziet de nieuwe RAV4 er volgens het Algemeen Dagblad “Indrukwekkender uit dan ooit”.

/
Zuinig rijden zonder in te leveren op kracht?

Duurzame keuzes maken, zonder in te boeten aan rijplezier of uitstraling, dat wordt steeds belangrijker. Daarom ontwikkelde Toyota een nieuw platform dat veel rijplezier biedt en combineert dat met een compleet nieuwe designstijl. Op dit Toyota New Global Architecture-platform (TNGA) zijn de nieuwe RAV4, Corolla en C-HR gebaseerd. Voor het nodige vermogen zorgt de 2.0 High Power Hybrid die 135 kW/184 pk produceert en slechts 1 op 25 verbruikt (correlated NEDC). Zoals Akio Toyoda, President van Toyota Motor Corporation al riep: “no more boring cars!”

/
De laagste CO2 uitstoot van alle automerken in Europa

Dat Toyota het minste CO2 uitstoot van alle mainstream automerken, komt doordat Toyota de hybridetechniek al meer dan 20 jaar perfectioneert (JATO, 2019). Zo stoot de veel verkochte Yaris 1.5 Hybrid Dynamic maar 84 gram CO2 per kilometer uit (correlated NEDC). De gemiddelde uitstoot van High Power Hybrids blijft dankzij het ‘regenereren’ van energie uitzonderlijk laag, terwijl je direct beschikt over extra kracht. Dat bewijst Toyota niet alleen op de openbare weg maar ook door de tweede keer op rij de 24 uur van Le Mans te winnen, in een hybrid!

/
De nieuwe generatie staat op

Jongeren willen oudere generaties graag zien dat met simpele keuzes al een verschil kunt maken. Maar dat hoeft inmiddels allang niet te betekenen dat je inboet op kracht of plezier! Dat laat Toyota zien in het bewustwordingsoffensief rond de voordelen van ‘De nieuwe generatie hybrid’.

Lees meer

10 miljoen voertuigen met Toyota Safety Sense 10 miljoen voertuigen met Toyota Safety Sense Het aantal voertuigen van Toyota Motor Corporation dat wereldwijd voorzien is van Toyota Safety Sense heeft de tien miljoen bereikt! Corolla TREK Corolla TREK Voor uw actieve lifestyle Deze Corolla Sedan vindt inspiratie in Toyota racedivisie Deze Corolla Sedan vindt inspiratie in Toyota racedivisie Extra sportief design voor de nieuwe Corolla Sedan GR-Sport Toyota Motor Corporation bereikt 15 miljoen verkochte hybride-auto’s! Toyota Motor Corporation bereikt 15 miljoen verkochte hybride-auto’s! Toyota hybride modellen zijn populairder dan ooit
Toyota cookiebeleid

Toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.