Toyota en de WLTP: een duidelijk verhaal

Hybrid Electric blijft aantrekkelijk én voordelig.

Zaterdag 1 september is in Nederland de WLTP ingevoerd. Deze nieuwe testmethode benadert beter het werkelijke verbruik van auto’s in de dagelijkse praktijk. Als gevolg van deze methode gaat het CO₂-uitstootcijfer omhoog en stijgt de bpm, waardoor veel nieuwe auto’s nu duurder zijn. Bijna 84% is hier helemaal niet van op de hoogte. En onder de mensen die er wel iets over hebben gehoord roept het veel vragen op*.

Nu tot € 2.400,- bonus.

Daarom komt Toyota nu met een duidelijk verhaal. De stijging van de bpm op de meeste Toyota-modellen blijft gelukkig beperkt. Want door de lage CO₂-uitstoot van de Hybrid Electric-modellen vallen deze Toyota’s nog steeds in de lage CO₂-categorie. En onze populaire Toyota C-HR Hybrid Electric wordt zelfs helemaal niet duurder. Zo blijft Hybrid Electric voor iedereen bereikbaar én betaalbaar. Ook na vandaag. Bovendien krijgt iedereen die nu een Hybrid Electric koopt een bonus die kan oplopen tot € 2.400,-.

/
Stel de auto precies samen zoals u ‘m wilt hebben.

Toyota is als een van de eerste merken helemaal ‘WLTP-proof’. Alle modellen zijn getest. U hoeft daarom niet te kiezen uit een beperkt aanbod van voorraad-modellen. Want bij Toyota heeft u de vrije keuze uit 6 verschillende Hybrid Electric modellen die u helemaal naar eigen smaak kunt samenstellen. Van de compacte Yaris tot en met de avontuurlijke RAV4, de Hybrid Electric SUV waarmee u fluitend tot 1.650 kilo kunt trekken.

/
Besparen vanaf dag één. En elke dag daarna.

Welk model u ook kiest: met een Toyota Hybrid Electric geniet u standaard van een automaat, een grote actieradius en rijdt u heel ontspannen -zonder ooit te stekkeren- tot 50% van de tijd elektrisch. Bovendien gaat na de aanschaf het voordeel gewoon door, omdat u tijdens elke rit automatisch bespaart op brandstof en onderhoud.

/
Op weg naar 0.

Op dit moment rijden er wereldwijd al meer dan 12 miljoen Toyota Hybrid Electric auto’s die samen de meeste elektrische kilometers afleggen** en de minste C02 uitstoten***. Zo is Toyota ‘op weg naar 0’. Ons streven is dat in 2050 zowel onze fabrieken als onze auto’s helemaal niets meer uitstoten. Alle reden dus om u aan te sluiten bij de snelgroeiende groep van Hybrid Electric automobilisten. Stap vandaag nog in de toekomst.


* Bron: Direct Research. ** Bron: PA Consulting. *** Bron: Onderzoek Toyota Nederland.

/
Top 5 voordelen bij aanschaf van een Toyota Hybrid Electric:
  1. Extra (blijven) besparen op brandstof en onderhoud
  2. Tot 50% rijden zonder te hoeven stekkeren
  3. 5 jaar garantie op het hybride systeem
  4. Standaard rijden in een automaat
  5. Tijdelijk maximaal € 2.400,- Hybrid Electric Bonus
/

Heeft u nog vragen?

1. Verandert het werkelijke brandstofverbruik van mijn auto?

Nee. Het daadwerkelijke brandstofverbruik van uw auto blijft hetzelfde. Wel krijgt uw auto vanwege de strengere WLTP testcyclus waarschijnlijk hogere waarden voor CO2-emissies en brandstofverbruik, die beter aansluiten bij wat u in de praktijk ervaart.

2. Zijn de meetwaarden voor brandstofverbruik en emissies van de WLTP representatief voor wat ik kan verwachten?

De WLTP-cyclus is net als de cyclus van NEDC nog altijd een laboratoriumtest. Vanwege verschillen in rijstijl en rijomstandigheden kunnen er nog altijd verschillen bestaan tussen de officieel gemeten waarden en de waarden die u als consument tijdens het rijden realiseert.

3. Waarom is de NEDC-waarde voor mijn auto plotseling verhoogd?

Er is t/m het einde van 2020 een transitieperiode ingesteld, waarin parallel aan de waarden van de WLTP ook nog metingen conform de NEDC-cyclus worden gedaan. Op het moment dat de procedure van de NEDC niet meer kan worden gebruikt, schrijft de regeling voor dat de WLTP-waarden voor CO2 volgens een vaste formule worden omgerekend naar NEDC-waarden. Dit kan worden gedaan met een omrekenmodule die wordt ontwikkeld door de Europese Commissie, of door de auto opnieuw fysiek te testen. Dit kan leiden tot hogere NEDC-waarden voor uw auto, aangezien dit een geüpdatete versie van NEDC is (gebaseerd op WLTP).

4. Wordt in de WLTP-cyclus ook getest op andere stoffen die nadelig zijn voor de luchtkwaliteit?

Ja, WLTP wordt ook gebruikt om stoffen te meten als koolstofmonoxide (CO), koolwaterstoffen (HC), stikstofoxide (NOx) en roetdeeltjes (PM).

5. Wanneer wordt de testcyclus voor lichte bedrijfswagens ook veranderd?

Vanaf 1 september 2019 is de certificering volgens de WLTP-cyclus ook verplicht voor alle lichte bedrijfswagens (categorieën N1 (ii), N1 (iii) en N2). Dit is een jaar nadat de nieuwe cyclus voor personenauto’s is ingesteld.

Ontdek meer over hybride

Toyota cookiebeleid

Toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.