De nieuwe Toyota Mirai:

verder, mooier, sportiever.

Met de tweede generatie van de baanbrekende Mirai brengt Toyota brandstofceltechnologie naar een hoger plan. De productieversie, die net zo indrukwekkend en spectaculair is als het in 2019 gepresenteerde conceptmodel, is vanaf maart 2021 leverbaar voor prijzen vanaf 65.995 euro.

Vanaf maart 2021 in Nederland

Met de nieuwe Mirai bewijst Toyota dat een Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) ook een schitterend design en eindeloos rijplezier kan bieden. Vanaf maart 2021 kunnen we in Nederland kennismaken met de nieuwe Toyota Mirai. Behalve dat deze geavanceerde auto een klassiek mooi uiterlijk meekrijgt met schitterende lijnen, biedt hij ook sportievere eigenschappen en een nóg grotere actieradius. De nieuwste generatie biedt in alle opzichten meer dan zijn voorganger, terwijl de vanafprijs ruim 15.000 euro lager uitpakt. Bij zakelijk gebruik geldt bovendien de laagste bijtellingscategorie van 12%.

Toyota Mirai
650 kilometer actieradius

De eerste generatie Mirai was pas het begin. Op de Tokyo Motor Show in 2019 liet Toyota een nieuwe Mirai zien die in alle opzichten verder ging dan zijn voorganger. Met zijn innovatieve techniek, fraaie uiterlijk en met wat hij allemaal te bieden heeft. Bijvoorbeeld een 30 procent grotere actieradius van 650 kilometer. Die wordt mogelijk gemaakt door verbeteringen aan de brandstofcel en de toepassing van grotere waterstoftanks. En daarmee komt u in alle stijl, comfort en sportiviteit dus verder dan ooit. Helemaal zonder CO2 uitstoot. Enkel water.

/
Uitgesproken design en innovatieve features

De nieuwe Mirai is direct te herkennen aan zijn onderscheidende uiterlijk met lage lijnen, elegante proporties, gestroomlijnde carrosserie en grote 20-inch wielen. In het ruime, moderne interieur heerst een warme, comfortabele sfeer die reizen met deze auto wel heel aangenaam maakt. Belangrijke features die hieraan bijdragen, zijn het 12,3-inch grote centrale display en het hightech instrumentenpaneel dat zich als het ware om de bestuurder heen vouwt. De nieuwe Mirai wordt gebouwd op het TNGA platform, biedt ruim plaats aan vijf personen en bewijst dat elke rit comfortabel en ontspannen is.

Toyota Mirai
Zeer aantrekkelijk, mét brandstofcel

Yoshikazu Tanaka, Chief Engineer Toyota: “We streven ernaar een auto te maken waar klanten altijd in willen rijden. Met een design dat pure emotie oproept. De prestaties en rijdynamiek moeten elke bestuurder direct een goed gevoel geven. Mensen moeten de Mirai niet alleen aanschaffen omdat het een slimme brandstofcelauto zonder schadelijke emissies is, maar vooral omdat het een aantrekkelijke auto is, ongeacht de brandstofcel. De Mirai is ontwikkeld zodat de auto een belangrijke bijdrage kan leveren aan een schonere samenleving gebaseerd op waterstof.”

Waterstof tankservice

Volgens talloze experts is waterstof onmisbaar voor een emissievrije toekomst en een uitstekend alternatief voor fossiele brandstoffen. Daarom krijgt het aantal tankstations in Nederland waar u waterstof kunt tanken, een stevige impuls. Om berijders in deze transitieperiode extra te ontzorgen, biedt Toyota een tankservice. Bij kopers van de Toyota Mirai Launch Edition die binnen een straal van 50 kilometer van een waterstoftankstation wonen of werken, wordt de auto thuis of op kantoor opgehaald en volgetankt teruggebracht!

/
  Nieuwe Mirai
Dimensies (mm) Lengte 4,975
Breedte 1,885
Hoogte 1,470
+85 mm t.o.v. huidige
+75 mm t.o.v. huidige
-65 mm t.o.v. huidige
Vermogen 174pk 10% meer
Acceleratie 9.2 sec 0.4 sec sneller
Range 650km ~30% meer
Waterstof tank 5.6kg ~20% meer capaciteit
H2 Efficiëntie 0.84kg/100km ~10% meer
Functionaliteit 5-zitter Vorige generatie was een 4-zitter
Aandrijving achterwielen Vorige generatie was voorwiel aangedreven

Lees meer

Taxi! Toyota Mirai is eerste waterstoftaxi in Nederland Taxi! Toyota Mirai is eerste waterstoftaxi in Nederland Gemeente Den Haag krijgt eerste taxivloot op waterstof. 35 Toyota’s Mirai rijden in de Hofstad taxiritten. Waterstofauto’s snel goedkoper dan hybride auto's Waterstofauto’s snel goedkoper dan hybride auto's Professor Katsuhiko Hirose ontwikkelt bij Toyota waterstofauto’s. Hij vertelt over de ontwikkelingen van waterstof en de toekomst van mobiliteit. Hybride belangrijke aandrijfvorm in transitietijdperk Hybride belangrijke aandrijfvorm in transitietijdperk Meer dan twintig jaar geleden bracht Toyota haar eerste hybride auto op de markt. Sinds die tijd is de vraag naar schone mobiliteit alleen maar gestegen. Een roadtrip bewijst: waterstof heeft de toekomst Een roadtrip bewijst: waterstof heeft de toekomst Waterstof gaat straks een grote rol spelen als het om autorijden gaat. Peter van Casteren, coördinator technische trainingen voor Toyota-importeur Louwman & Parqui vertelt waarom.