Toyota Inspiratiesessies

Hoe werkt u klantgerichter en daardoor succesvoller?

Hoe zorgt u dat klantgerichtheid door de gehele organisatie loopt? En hoe creëert u waarde voor klanten zónder uw merkwaarden uit het oog te verliezen? Zomaar twee vragen die aan bod komen in de Toyota Inspiratiesessies. Boeiende lezingen, kick-offsessies, gastcolleges, workshops en/of trainingen die over Lean als werkwijze, cultuur, klantgerichtheid en -beleving gaan. Laat u inspireren!

Voor wie?

De Toyota Inspiratiesessies zijn bedoeld voor derden die zich willen laten inspireren door hoe Toyota – een van de grootste autoproducenten ter wereld – te werk gaat. Bijvoorbeeld andere ondernemingen, beroepsverenigingen, businessclubs, onderwijsinstellingen, overheden en overkoepelende organisaties. Onderwerpen die aan bod komen, zijn: Lean als onderdeel van de bedrijfsvoering, de managementprincipes van The Toyota Way, bedrijfsculturen en continue verbetering (‘Kaizen’). Verder ook klantgericht denken en werken, Net Promotor Score (NPS) en de realisatie van een werkelijke klantbeleving. Lex van den Elsen van Toyota Nederland is de man achter de Toyota Inspiratiesessies.

/

Lex van den Elsen wordt als Louwman ambassadeur vaak gevraagd als spreker over klantgericht denken en werken. En over The Toyota Way, de inspirerende managementbeginselen van Toyota. Als geen ander weet hij te enthousiasmeren en zaken in beweging te brengen.
Na zijn studie rechten werkte Lex in de retailbranche. Zoals bij de merkformule Best Shops in Town waarbij kwaliteit, winkelpersoonlijkheid, klantgerichtheid en assortiment centraal stonden. In dienst van NieuwsTribune (nu MarketingTribune) deed Lex ervaring op in reclame en marketing.

/

Momenteel werkt hij bij Louwman & Parqui (Toyota Nederland) als trainer en inspirator, onder meer van de Toyota Inspiratiesessies. U kunt profiteren van zijn specialiteiten waaronder The Toyota Way, klantgerichtheid en klantbeleving, Net Promotor Score (NPS), bedrijfsculturen en de ontwikkeling van werknemers en -gevers.

Wat weet u na afloop?

Wat leert u tijdens de Toyota Inspiratiesessies? Bijvoorbeeld het verschil tussen klanttevredenheid en klantloyaliteit. En tussen ratio en emotie. Maar ook hoe te werken vanuit de klantreis, de zogeheten customer journey. En hoe klanten te verrassen, aan meer voldoen dan hun verwachtingen alleen. En u weet na afloop wat The Toyota Way inhoudt. En ‘Kaizen’, de continue verbetering die ten grondslag ligt bij alles wat Toyota doet. Verder weet u de betekenis van o.a. ‘Merk-waardig-gedrag’, ‘Muda’ en ‘Endo’ haarfijn uit te leggen. Nieuwsgierig geworden?

Wat kunt u er dan mee?

Tijdens de sessies wordt u geënthousiasmeerd en uitgedaagd om ook naar uw eigen organisatie te kijken. Om die te vergelijken met die van Toyota en alles wat u aangereikt krijgt. En om uzelf uit te dagen om die zaken op te pakken die voor u belangrijk zijn. Om daarmee ook voor u en uw organisatie de volgende stappen te kunnen maken.

Toyota cookiebeleid

Toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.