Toyota reclame wint belangrijke vakprijs

“Maatschappelijke impact van commercial zeer overtuigend.”
Louwman & Parqui heeft met de Toyota Hybrid campagne de bronzen Esprix award gewonnen. Deze award is een vakprijs voor de beste marketingcommunicatie campagnes. De jury vindt ‘de kracht van het idee en de maatschappelijke impact zeer overtuigend’.

Louwman & Parqui – importeur van Toyota in Nederland - won met de Toyota Hybrid-campagne in de categorie Durables de bronzen Esprix award. Deze award wordt toegekend aan de beste campagne die staat voor het verbinden van creativiteit aan commercieel succes. De campagne ‘De nieuwe generatie Hybrid’ is ontwikkeld door Toyota DDB Unlimited, Wavemaker, DealerTeam, Pink Rabbit, Captcha, Triangle PR en Brandpulse.

De commercial

Benieuwd naar de betreffende commercial? Je kunt hem hieronder bekijken.

De jury is erg te spreken over de reclame en roemt ‘de kracht van het idee’ en vindt ‘de maatschappelijke impact zeer overtuigend’. In totaal werden 122 cases in 12 categorieën ingestuurd, beoordeeld door een jury van 100 vakmensen. Toyota pakt de bronzen Esprix award in de categorie Durables. In de commercial is veel aandacht voor duurzaamheid, maar ligt de focus ook op dat duurzaamheid en rijplezier perfect samen kunnen gaan, bijvoorbeeld in de nieuwe Toyota RAV4 Hybrid.

De boodschap

Toyota laat in de commercial jong en oud op sympathieke wijze zien dat duurzaam doen en plezier maken verrassend moeiteloos gecombineerd kunnen worden. Want de nieuwe generatie van Toyota is heel zuinig en toch ook heel krachtig!