Alleen personen met de juiste specifieke apparatuur en kennis kunnen toegang krijgen tot de gestolen gegevens. Vooralsnog is er geen enkele aanwijzing dat dit is gebeurd. Desondanks informeert Allianz alle betrokkenen.
Allianz Global Assistance voert de mobiliteitsgarantie/service van Toyota uit (Toyota Pechhulp). Toen de verzekeraar de diefstal van de kluis constateerde, was nog niet bekend of de persoonsgegevens van Toyota-klanten deel uitmaakten van de gestolen back-upbestanden.
Nader onderzoek wijst uit dat dit helaas wel het geval is. Daarom heeft Allianz alle betrokken Toyota-rijders per brief of mail geïnformeerd.
Bij Toyota vinden we het belangrijk om u op correcte wijze te informeren over de gestolen back-upbestanden. U bent immers onze gewaardeerde klant, ook al loopt de Toyota Pechhulp via Allianz. Voor vragen kunt u dan ook uiteraard altijd bij ons terecht.
Hebt u een vraag die de site of de Q&A niet beantwoordt, dan ontvangen wij deze graag op info@toyota.nl. Wij doen ons uiterste best uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
Tot slot: wij vinden de privacy van onze klanten uitermate belangrijk en betreuren de huidige situatie enorm. We hebben uitvoerig contact met Allianz om er op toe te zien dat dergelijke incidenten in de toekomst worden voorkomen.
Bij een data-lek bij verzekeraar Allianz, onze partner voor Toyota Pechhulp, zijn ook persoonsgegevens van Toyota-klanten gestolen. De betrokken klanten zijn inmiddels door Allianz geïnformeerd.
Veelgestelde vragen beantwoordt Allianz op https://www.allianz-assistance.nl/over-ons/nieuws/update-gegevens.html. Voor alle overige vragen over dit onderwerp heeft Allianz een speciaal telefoonnummer: 0800 33 45 000.