Altijd connected, altijd op de hoogte

Wat is MyT?

/
Find My Car 
Hoe lang u ook bent weggeweest
/
Share To Car
De eenvoudigste manier om uw ritten te plannen
/
Car To Door
Soepel navigeren van portier tot voordeur
/
Rijgegevens
Meer inzicht in uw rijstijl en uw ritten

MyT is een nieuwe mobiele app die u toegang geeft tot de connected services van Toyota. Met een aantal nuttige functies, zoals Hybride Coaching en Find my Car, bespaart MyT u onderweg tijd, geld en zorgen.

Beginnen met MyT is heel eenvoudig. Na het registreren van uw Toyota op de mobiele MyT app kunt u voor elke rit de voor u beschikbare connected services gebruiken. De MyT connected services zijn alleen beschikbaar op bepaalde Toyota modellen vanaf modeljaar 2019. Neem voor meer informatie contact op met uw Toyota-dealer.

Bekijk de MyT functies

5 manieren om anders te rijden

Aanmelden voor MyT Connected Services?

Hoe kan ik gebruik maken van MyT connected services?

Het volledig aanmelden van uw auto voor MyT Connected Services vergt een aantal stappen die in de juiste volgorde uitgevoerd moeten worden. Wíj adviseren u om hiervoor een afspraak te maken bij uw dealer. Hieronder vindt u tevens een stappenplan waarmee u zelf de aanmelding kunt uitvoeren.

Belangrijk: MyT Connected Services zijn niet beschikbaar op alle Toyota’s.
Op dit moment alleen op de: RAV4 (introductie 2018), Corolla (introductie 2019) en Camry (introductie 2019)

Privacy

Om uw privacy te waarborgen, kunt u alleen toegang kunt krijgen tot de MyT omgeving van uw auto met locatiefuncties wanneer u bij ons bekend bent als rechtmatige berijder van uw auto. Dit kan op twee manieren:

1. Tijdens de bestelling:

Meestal wordt tijdens de bestelling van de auto uw e-mail adres geregistreerd om uw MyT account te koppelen aan uw nieuwe auto. In dat geval heeft u een activatie e-mail ontvangen op het door u opgegeven e-mailadres met als onderwerp: ‘Haal meer uit uw Toyota met Mijn Toyota’ (afzender: no-reply@crm.toyota.nl). Met dit e-mail adres en een door u gekozen wachtwoord kunt u inloggen op de App die u hieronder kunt downloaden.

2. Na de bestelling (bijvoorbeeld in het geval van een occasion):

Uw Toyota dealer kan ook altijd uw auto koppelen aan uw e-mail adres. U dient hiervoor bij uw dealer langs te gaan met documentatie die bevestigt dat u de rechtmatige berijder van de auto bent (bijvoorbeeld het kentekenbewijs of documentatie van uw leasemaatschappij). Let op: voordat de dealer uw auto aan uw e-mail adres koppelt is het van belang dat u alvast een account aanmaakt. Dit kan via www.toyota.nl maar ook eenvoudig in het startscherm van de MyT App.

Download de MyT app via Google Play of de App Store!

Als uw auto aan uw e-mail adres is gekoppeld, dan kunt u de Het activatieproces van de MyT Connected Services zelf uitvoeren. Volg hierbij de onderstaande stappen. De animaties helpen u stap voor stap door het volledige proces heen.

1. Uw gekoppelde auto accepteren in de MyT App

In deze animatie leggen we uit hoe u de verbinding kunt maken tussen uw auto en de MyT App.

2. Uw telefoon koppelen aan de auto voor internet, bellen en uw MyT services

In deze animatie leggen we uit hoe u uw telefoon koppelt aan de auto voor bellen en internet. Uw MyT app maakt voor sommige functies gebruik van de internetverbinding die via uw telefoon tot stand komt. Hiervoor is het noodzakelijk om ook in het multimedia systeem van uw auto in te loggen met uw MyT account.

3. Uw multimediasysteem registreren voor MyT koppeling

Om alle functies van MyT Connected Services te kunnen gebruiken kunt u uw multimedia systeem koppelen aan uw MyT app. In deze animatie wordt uitgelegd hoe u dit kunt doen.

Veelgestelde vragen

MyT Connected Services

1. Wat zijn MyT Connected Services?

De MyT Connected Services bestaan uit de MyT app en MyT Multimedia. Elk platform heeft zijn eigen specifieke functies die autorijden veiliger en leuker maken, zowel in uw auto als op afstand.
Via de MyT App kunt u communiceren met uw auto, waar u zelf ook bent. U kunt ritten plannen, uw geparkeerde auto zoeken en informatie opvragen over het moment waarop uw auto een onderhoudsbeurt nodig heeft. De functie Hybrid Coaching maakt een analyse van uw rijgedrag en laat u weten hoe u de brandstofefficiency van uw hybride kunt verbeteren.

Met MyT Multimedia kunt u een verbinding maken tussen uw smartphone (mits compatible met iOS & Android) en uw auto*. Zo kunt u in de auto gebruikmaken van uw favoriete apps, zoals Spotify, Whatsapp en Google Maps, met bediening via Siri Voice Assist of OK Google. MyT Multimedia geeft u bovendien toegang tot nuttige informatie zoals actuele verkeersinformatie en waarschuwingen voor snelheidscamera's. Ook kunt u de functie gebruken om in het navigatiesysteem bezienswaardigheden op te zoeken.
*bepaalde modelen en op basis van beschikbaarheid in uw regio.

2. Wat is het verschil tussen de MyT App en het Mijn Toyota klantenportaal?

U krijgt met dezelfde inloggegevens toegang tot de MyT App en het Mijn Toyota portal.
Met de MyT App beschikt u over de volgende MyT Connected Services:
• Find My Car
• Send to Car
• Car To Door
• Hybrid Coaching
• Rijgegevens
• Werkplaatsafspraak
• Reminder voor bijvoorbeeld onderhoud
• Onderhoudshistorie (binnenkort beschikbaar)

Via het Mijn Toyota portal krijgt u uitgebreide informatie over uw Toyota en heeft u toegang tot een aantal specifieke diensten:
• Aankoopgeschiedenis
• Send To Car
• Werkplaatsafspraak
• Reminder voor bijvoorbeeld onderhoud
• Onderhoudshistorie (binnenkort beschikbaar)
• Voertuiginformatie
• Handleidingen
• Update kaartmateriaal
• Instellingen beheren

3. Kan ik MyT Connected Services gebruiken in een andere Toyota?

De MyT App is gekoppeld aan het VIN (Voertuig Identificatie Nummer) van de auto en aan de eigenaar van de auto. De aan de app gekoppelde diensten kunt u dan ook alleen gebruiken in deze specifieke auto.
MyT Multimedia kunt u wel gebruiken in een andere Toyota, mits het is geactiveerd en de abonnementen niet zijn verlopen.

4. Kunnen andere gezinsleden MyT Connected Services ook gebruiken?

Het gebruik van de MyT App Connected Services is voorbehouden aan de eigenaar van een auto, maar het Voertuig Identificatie Nummer (VIN) kan wel aan meerdere accounts worden gekoppeld.
MyT Multimedia kan gebruikt worden door iedereen die in de auto rijdt.

5. In mijn auto zou MyT Connected Services beschikbaar moeten zijn, maar het lijkt niet geactiveerd te zijn. Wat kan ik doen?

De MyT Connected Services bestaan uit de MyT app en MyT Multimedia. De beide platforms hebben hun eigen specifieke functies en moeten afzonderlijk van elkaar worden geactiveerd.
Weet u niet zeker of u de MyT App Connected Services heeft geactiveerd? Ga dan naar de MyT App. Klik op het wielsymbool in de rechter bovenhoek van het scherm. Ga vervolgens naar 'Instellingen' en klik op 'Auto'. Krijgt u de melding 'Activeer Connected Services', dan zijn deze nog niet geactiveerd. U kunt bij uw Toyota dealer de MyT App Connected Services activeren.

Een eenvoudige manier om te controleren of de MyT App Connected Services ingeschakeld zijn, is controleren of de gegevens van uw laatste rit worden weergegeven in het startscherm van de app.
Om in MyT Multimedia Connected Services de functie Online Navigatie te activeren, verbindt u via Bluetooth of WiFi uw smartphone met uw auto. Klik vervolgens op 'Instellen' en daarna op 'Online'. Tot slot klikt u op 'Toyota Online' en kiest u een bestaand account. Voer uw MyT logingegevens in. Na het invoeren van uw gegevens kunt u gedurende drie jaar kostenloos gebruikmaken van Connected Services. De einddatum van uw abonnement op MyT Multimedia kunt u bekijken op het Mijn Toyota portal.

MyT App

1. Welke platforms ondersteunen de MyT App?

De MyT App ondersteunt toestellen met iOS en Android.

2. Zijn MyT Connected Services beschikbaar voor mijn auto?

De MyT Connected Services zijn beschikbaar voor de volgende Toyota modellen.

  • Nieuwe RAV4 (geproduceerd vanaf november 2018 )
  • Nieuwe Corolla H/B en Touring Sports (geproduceerd vanaf januari 2019)
  • Nieuwe Camry (geproduceerd vanaf januari 2019)
  • Nieuwe C-HR (geproduceerd vanaf oktober 2019).

3. Wat zijn de kosten voor MyT Connected Services?

Een 10-jarig abonnement op MyT Connected Services is inbegrepen bij aankoop van een Toyota die geschikt is voor het gebruik ervan.

4. Is het mogelijk om meerdere accounts te hebben?

Nee. De MyT App is gekoppeld aan het Voertuig Identificatie Nummer (VIN) van de auto. Er kan slechts vanuit één account toegang worden verleend tot Connected Services.

5. Zijn MyT Connected Services ook beschikbaar bij aankoop van een gebruikte Toyota?

Wanneer u een gebruikte Toyota koopt die de MyT App en Connected Services ondersteunt, bevestig dan bij uw dealer dat u de nieuwe eigenaar bent van de auto. Vervolgems kunt u de MyT App en Connected Services activeren.

6. Hoe kan ik een account aanmaken?

Maak in de MyT App een account aan en vul de gevraagde persoonlijke gegevens in.
U ontvangt een bevestigingsmail om uw account te activeren. Daarna kunt u gebruikmaken van alle functies in de MyT App. Om gebruik te kunnen maken van Connected Services, dient uw Toyota-dealer u te registreren als eigenaar van de auto.

7. Hoe kan ik de MyT App en Connected Services voor mijn auto activeren?

Klik in het startscherm op het wielsymbool in de rechterbovenhoek. Ga naar 'Instellingen' en klik op 'Auto'.
Klik op 'Connected Services activeren'.

  • Krijgt u de melding 'verbinding maken' dan kunt u gebruikmaken van de Connected Services nadat u twee ritten in uw auto heeft gemaakt, met een snelheid hoger dan 10 km/u.
  • Krijgt u de melding 'Neem contact op met uw Toyota-dealer om uw aanmelding af te ronden' dan kunt ubij uw dealer laten bevestigen dat u eigenaar bent van de auto.

8. Waarom krijg ik in de MyT App de melding 'Neem contact op met uw Toyota-dealer'?

Krijgt u tijdens het activeren van de MyT Connected Services de melding 'Neem contact op met uw Toyota-dealer' in de MyT app, dan was uw e-mailadres op het moment van aanmelden niet geregistreerd als het e-mailadres van de eigenaar van de auto. Neem contact op met uw dealer om te bevestigen dat u de eigenaar bent.

9. De MyT App geeft aan dat ik moet wachten op activeren, ook nadat ik akkoord ben begaan met de privacybepalingen.

Om de activering af te ronden, dient u twee ritten te maken met een snelheid hoger dan 10 km/u. Daarna is de MyT App geactiveerd en zijn de Connected Services zichtbaar in de app.

10. Wanneer krijg ik toegang tot de MyT App Connected Services?

U heeft altijd toegang tot de MyT app. De autogegevens worden naar de app gestuurd zodra u de motor uitschakelt. U kunt dan bijvoorbeeld de gegevens van uw laatste rit bekijken. Er is een mobiel netwerk benodigd om de data door te sturen, dus mogelijk werkt het niet in een parkeergarage.

11. Ik kan in de MyT app niet al mijn ritten vinden. Waar kan ik deze vinden?

Ga naar het 'Diensten' dashboard en klik op 'Rijgegevens'. Kies 'Alle Ritten' om voorgaande ritten te bekijken en klik op een specifieke rit voor de analyste van de rijgegevens. Op het startscherm kunt u ook gegevens vinden over uw laatste rit.

12. De functie Share to Car werkt niet. Bestemmingen worden niet overgezet naar het navigatiesysteem. Hoe kan ik dit instellen?

13. Mijn auto beschikt niet over een navigatiesysteem. Kan ik toch gebruikmaken van de functie Share to Car?

Nee. De functie Share to Car vereist een navigatiesysteem.

14. Hoe werkt de Privacy modus?

De Privacy modus is beschikbaar via 'Instellingen' in de MyT app. U kunt deze zelf in- of uitschakelen. Wanneer u de Privacy modus uitschakelt is de GPS-functie niet langer actief en kunnen we de locatie van uw auto niet volgen.

15. Wat moet ik doen wanneer ik mijn Toyota verkoop?

Verwijder de auto uit uw MyT account. Hef uw account niet op, zodat u in de toekomst eventueel een andere Toyota kunt toevoegen. Vergeet niet de nieuwe eigenaar van de auto ervan op de hoogte te brengen dat de auto beschikt over MyT App Connected Services.

16. Hoe kan ik de MyT App Connected Services uitschakelen?

Wilt u gebruik van de MyT App Connected Services tijdelijk stopzetten, dan kunt u de Privacy modus aanzetten om de functie GPS uit te schakelen.
Wilt u gebruik van de MyT App Connected Services definitief stopzetten, klik dan op het wielsymbool in de MyT app. Klik op 'Instellingen' en ga vervolgens naar de 'Auto' pagina. Daar kunt u de MyT Connected Services definitief deactiveren.

17. Kan ik gegevens ontvangen over de resterende brandstofvoorraad in de tank? En of ik de portieren heb afgesloten?

Deze functie is nog niet beschikbaar, maar we breiden het aanbod van Connected Services in de MyT app continu uit. We geven de app regelmatig een update, dus zorg ervoor dat u altijd de meest actuele versie heeft. De eenvoudigste manier om dit te doen, is om in uw app store automatische updates in te schakelen.

MyT Multimedia

1.Wat is MyT Multimedia en wat kan ik ervan verwachten?

MyT Multimedia omvat meerdere online functies voor navigatie. Zo ontvangt u altijd de meest actuele informatie, zoals verkeersinformatie en waarschuwingen voor snelheidscamera's.
Voor deze functies heeft u een actieve internetverbinding nodig. U kunt uw smartphone of ander apparaat met WiFi of netwerkvoorzieningenaan uw auto koppelen met behulp van WiFi of een mobiele hotspot.
Voor elke nieuwe Toyota krijgt u gedurende drie jaar gratis kaartupdates voor het navigatiesysteem. Dit geldt ook voor diensen als:

  • Actuele verkeersinformatie
  • Coyote of Cyclops
  • Google Streetview (indien beschikbaar)
  • Bezienswaardigheden
  • Brandstof
  • Parkeren
  • Weersomstandigheden

Ga voor meer informatie naar onze hulpgidsen, waarin u onder meer lees hoe u Connected Services voor online navigatie kunt activeren, en hoe u deze kunt gebruiken.
Links invoegen naar Connected Services Online Navigatie activeren en Connected Services Online Navigatie gebruiken.

MyT Multimedia omvat ook integratie van uw smartphone. Hiermee kunt u uw smartphone (iOS en Android platforms) koppelen met uw auto. Zo kunt u in de auto beschikken over uw favoriete apps, zoals Spotify, Whatsapp, en Google Maps. De apps kunt u bedienen via Siri of OK Google.
Sommige modellen zijn, afhankelijk van de uitvoering, compatibel met Apple CarPlay en/of Android Auto*.
* Indien beschikbaar in uw regio.

2. Welke kosten zijn er verbonden aan het gebruik van MyT Multimedia?

Gedurende de eerste drie jaar is gebruik van MyT Multimedia voor navigatie gratis. Daarna kunt u besluiten een abonnement af te sluiten. Ons Map Care pack omvat alle kaartupdates en aanverwante online diensten, ons Service pack biedt u verschillende online diensten. In onze e-Store kunt u een abonnenent afsluiten. Kijk voor prijzen in de e-Store.

3. Wat gebeurt er wanneer mijn gratis 3-jarige abonnement op MyT Multimedia is afgelopen? Ontvang ik daarover een bericht?

Dertig dagen voor aflopen van het gratis 3-jarige abonnement ontvangt u een melding op het scherm van het multimediasysteem in uw auto. Vervolgens kunt u in de e-Store het Map Care pack voor 1 of 3 jaar verlengen. Bij vernieuwing van het Service Pack kunt u kiezen voor een periode van 1, 2 of 3 jaar. Kijk voor prijzen in de e-Store.

4. Ik kocht een occasion (Toyota). De MyT Multimedia Online Navigation Connected Services zijn al geactiveerd. Moet ik deze opnieuw activeren?

U kunt er direct gebruik van maken. Hiervoor behoeft u slechts via Bluetooth een mobiele hotspot te maken, zodat u online de Connected Services voor navigatie kunt gebruiken.We raden u aan dat u inlogt op MyT/Mijn Toyota om het multimediasysteem aan uw account te koppelen. U kunt dan ook aankopen doen, of vanuit het klantenportaal uw kaartmateriaal updaten. Ook kunt u de functie Share to Car gebruiken vanuit de MyT app.

5. Hoe kan ik een MyT multimedia account aanmaken?

U gebruikt hetzelfde account voor de MyT app en het Mijn Toyota klantenportaal. Heeft u nog geen account, dan kunt u de app downloaden en met de app een account aanmaken.

6. Hoe kan ik MyT Multimedia activeren en Online Connected Services voor navigatie inschakelen?

U kunt MyT Multimedia activeren met behulp van het multimedia systeem in uw auto. Hiervoor dient uw auto wel verbonden te zijn met internet, via Bluetooth, een mobiele hotspot, of eventueel zelfs uw WiFi-verbinding thuis (mits uw auto binnen bereik is van uw netwerk). De diensten van MyT Multimedia zijn immers allemaal online.

Na activering kunt u gedurende 3 jaar kostenloos gebruik maken van Connected Services voor uw navigatiesysteem. Doorloopt u dit activeringsproces niet, dan kunt u de betreffende diensten niet gebruiken.

7. Hoe kan ik met behulp van een mobiele hotspot een WiFi-verbinding maken?

Niet elke nieuwe Toyota is uitgerust met een WiFi-thetering, maar alle nieuwe modellen beschikken wel over Bluetooth, waarmee u een mobiele hotspot kunt maken.
Ga naar het menu van uw multimedia systeem en klik op 'Instellingen'. Vervolgens kiest u 'WiFi' en 'WiFi inschakelen'. Kies uw netwerk, voer het wachtwoord in en klik op 'Ok'. Zodra de koppeling tot stand is gekomen, ziet u een melding dat het navigatiesysteem is verbonden met de hotspot.

8. Hoe kan ik Bluetooth inschakelen?

Ga naar het menu van uw multimedia systeem en klik op 'Instellingen'. Klik vervolgens op 'Bluetooth verbinding' en volg de stappen om de verbinding tot stand te brengen. Schakel vervolgens op uw smartphone de mobiele hotspot in.

9. Hoe kan ik in de MyT App de functie Share to Car inschakelen?

Met de functie Share to Car kunt u uw ritten vooraf plannen door de route te bekijken op uw smartphone of tablet, en deze vervolgens naar uw auto te sturen. U heeft hiervoor een auto nodig met navigatiesysteem, plus een MyT account die aan uw auto is gekoppeld.
Om deze functie in te schakelen, dient u uw auto te koppelen aan uw MyT account.
Dit kunt u op twee verschillende manieren doen:

  • Heeft u in uw auto Bluetooth of een WiFi-verbinding ingeschakeld, klik dan op 'Instellingen' in multimedia. Ga vervolgens naar 'Online', klik op ‘Toyota online’, en vervolgens op 'Bestaand account'. Voer uw inloggegevens voor Mijn Toyota in. Vervolgens gaat u naar het Mijn Toyota klantenportaal. Zodra u de melding 'Nieuw toestel ID gevonden' heeft ontvangen, klikt u op 'Bevestigen' en is de installatie voltooid.
  • U kunt de functie Share to Car ook direct in de app openen. Hiervoor gaat u naar het Auto menu en klikt u op het wielsymbool. Ga vervolgens naar 'Instellingen' en klik op 'Auto' om een multimedia apparaat te registreren. Volg de instructies in de app. Opmerking: u dient in de auto te zitten om de koppeling af te ronden.

Lees meer over Toyota Service

Onderdelen voor klassieke Toyota sportauto weer in productie Onderdelen voor klassieke Toyota sportauto weer in productie Toyota gaat weer reserveonderdelen voor 2000GT uit jaren 60 maken Nieuwe Toyota Yaris in productie! Nieuwe Toyota Yaris in productie! Vanaf zomer 2020 bij de Toyota dealer, vanaf 17.895 euro Dit is de impact van corona op topsporters Dit is de impact van corona op topsporters Paralympiër Jetze Plat aan het woord in inspirerende video Deze kamelen vind je bij Toyota Nederland Deze kamelen vind je bij Toyota Nederland Siberische kamelen horen al sinds jaar en dag bij de inboedel van Nederlandse Toyota importeur
Toyota cookiebeleid

Toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.