1. Ontdek Toyota
  2. Nieuws
  3. Segment analyse

Elke Toyota zuiniger dan segmentgemiddelde

Hoeveel bespaar jij per segment met een Toyota?

Toyota is absoluut koploper op het gebied van CO2-reductie, vooral dankzij het uitgebreide hybride-aanbod. Uit onderzoek van JATO Dynamics BV (2023) blijkt zelfs dat de hybride aandrijflijnen van Toyota zuiniger zijn dan het segmentgemiddelde.

 

  • Zuiniger dan gemiddeld

    Dat de gemiddelde CO2-uitstoot van Toyota sneller daalt ten opzichte van andere volumemerken in Europa, wordt haarfijn belicht door het onafhankelijke onderzoeksbureau JATO Dynamics. In opdracht van Toyota Nederland onderzocht JATO Dynamics het gemiddelde brandstofverbruik en de gemiddelde CO2-uitstoot van alle nieuw verkochte modellen in de belangrijkste segmenten waarin Toyota actief is.

    En wat blijkt? Toyota is in elk segment zuiniger dan gemiddeld en het schoonste volumemerk in Europa. In het onderzoek worden de uitstoot- en verbruikscijfers van een Toyota Hybrid vergeleken met de gemiddeldes uit het desbetreffende segment van voertuigen met een conventionele benzinemotor.

Hoeveel bespaar jij?

Als we het gemiddelde brandstofverbruik van alle modellen per segment weten, kunnen we ook de brandstofkosten berekenen. Hiervoor is Toyota uitgegaan van een benzineprijs van € 1,982 (www.unitedconsumers.comOpens in new window, peildatum 14-06-2023) en een kilometrage van 10.500 per jaar (CBS, 2021)*. Benieuwd naar hoeveel brandstofkosten jij kunt besparen met een Toyota ten opzichte van het gemiddelde in het segment? Bekijk de tabel hieronder.

Disclaimer

De vergelijking is gebaseerd op basis van onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door JATO Dynamics BV (2023). Hierin worden de uitstoot- en verbruikscijfers van een Toyota Hybrid vergeleken met de gemiddeldes uit het desbetreffende segment van voertuigen met een conventionele benzinemotor. In de berekening bedraagt de brandstofprijs € 1,982. (www.unitedconsumers.comOpens in new window, peildatum 14-06-2023). Het jaarkilometrage bedraagt 10.500 (CBS, 2021).