1. Toyota Rijders
  2. Multimedia & Connectivity
  3. MyToyota FAQ

FAQ (Veelgestelde vragen)

Met MyToyota Connected Services is rijden in een Toyota beter dan ooit. Onderweg ervaar je maximaal comfort en controle, waar je ook naartoe gaat. Zo wordt je rijbeleving nóg aangenamer, 

Technologie hoeft niet ingewikkeld te zijn. We hebben alle antwoorden op eventuele vragen die je hebt over MyToyota Connected Services.

Met MyToyota Connected Services communiceert jouw auto probleemloos met de buitenwereld. Je rijdt slimmer en efficiënter. We hebben het systeem dan ook zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk mogelijk gehouden. Heb je desondanks toch nog vragen, dan beantwoorden wij deze met genoegen.

Navigeer eenvoudig via onderstaande menu links naar de meest gestelde vragen en antwoorden.

(De)activering

Als je een tweedehands Toyota koopt die Connected Services ondersteunt, kun je Connected Services rechtstreeks activeren via jouw MyToyota-app, mits je kunt aantonen dat je fysieke toegang tot de auto hebt (via het verificatieproces van de kilometerstand of het scannen van een QR-code). Bezoek alstublieft jouw dealer om de eigendom van de auto op jouw naam over te dragen om volledig gebruik te kunnen maken van de functionaliteit van de app.

Om een auto toe te voegen, klikt je op 'Voertuig toevoegen' op de startpagina. Als je al een voertuig hebt, klik je op het pictogram 'Mijn garage' rechtsboven en vervolgens op de knop 'Toevoegen'. Om een auto te verwijderen, ga je naar 'Mijn garage', scrol je naar beneden en klik je op 'Voertuig verwijderen'.

In de MyToyota-app selecteer je eerst jouw auto in 'Mijn garage' en klik je vervolgens op 'Connected Services Center'. Volg vervolgens de stappen om de beschikbare Connected Services voor jouw voertuig te activeren.

 

Als een of meer verbonden auto's in 'Mijn garage' nog niet zijn geactiveerd, krijg je bij elke inlog in de app een welkomstscherm te zien om Connected Services te activeren. Als je deze stap overslaat, kun je deze op een later tijdstip alsnog activeren door de bovenstaande stappen te volgen.

 

Raadpleeg voor meer informatie onze How-to-gids.

 

Let op: tijdens het activeringsproces moet je de Gebruiksvoorwaarden accepteren en het Privacybeleid bevestigen.

Als je Connected Services permanent wilt stoppen in de MyToyota-app, selecteer je eerst de specifieke auto in 'Mijn garage' en klik je vervolgens op 'Connected Services Center'. Volg de stappen om de services te deactiveren.

 

Raadpleeg voor meer informatie onze How-to-gids.

Je kunt jouw actieve en inactieve abonnementen controleren door naar 'Mijn garage' te gaan en de sectie 'Connected Services Center' te selecteren.

Je kunt jouw Gebruiksvoorwaarden beheren via de sectie 'Data Privacy Portal' in jouw account.

Je kunt jouw Privacybeleid raadplegen via de sectie 'Data Privacy Portal' in jouw account.

Over de app

Met de MyToyota-app kunt je de controle over jouw auto behouden, waar je ook bent. Het is eenvoudig te gebruiken en biedt unieke functies die jouw ervaring naar een nieuw niveau brengen, verder dan het rijden alleen. Je kunt reizen plannen, jouw geparkeerde auto lokaliseren, informatie vinden over wanneer jouw auto onderhoud nodig heeft, jouw voertuiggegevens controleren en belangrijke meldingen over jouw auto ontvangen, evenals het klimaatsysteem, de deuren en de waarschuwingslichten van jouw auto op afstand bedienen.

 

Let op: De beschikbare features in de app zijn afhankelijk van het type auto en het uitvoering van de auto. Het kan zijn dat sommige features niet functioneel zijn voor jouw voertuig. Raadpleeg hiervoor jouw dealer.

De rij van 5 pictogrammen van links naar rechts staat voor de volgende secties: Voertuig - Kaart - Meldingen - Account - Ondersteuning

Je kunt op elk moment toegang krijgen tot Connected Services. Autogegevens worden naar de app gestuurd wanneer de motor is uitgeschakeld. Je kunt de details van jouw laatste rit bekijken nadat de motor is uitgeschakeld. Mobiele data-dekking is nodig om gegevens te verzenden, dus het kan niet werken als je jouw auto ondergronds parkeert.

Connected Services bestaan uit de MyToyota-app op jouw mobiele apparaat en het multimediasysteem in het voertuig. Elke suite heeft zijn eigen set functies die het rijden veiliger en leuker maken, zowel in als buiten jouw auto.

 

De MyToyota-app stelt je in staat om te communiceren met jouw auto, waar je ook bent. Je kunt reizen plannen, jouw geparkeerde auto lokaliseren, informatie vinden over wanneer jouw auto onderhoud nodig heeft, jouw voertuiggegevens controleren en belangrijke meldingen ontvangen, evenals het klimaatsysteem, de deuren en de waarschuwingslichten van jouw auto op afstand bedienen.

 

Multimedia stelt je in staat om jouw smartphone (compatibel met iOS & Android) aan te sluiten op jouw auto*. Jouw favoriete apps, zoals Spotify, WhatsApp, Audible, Google Maps en Waze, kunnen in jouw auto worden gebruikt en worden bediend via Siri Voice Assist of OK Google. Multimedia geeft je ook toegang tot handige informatie zoals realtime verkeerswaarschuwingen en snelheidscamera-waarschuwingen en stelt je in staat om te zoeken naar bezienswaardigheden in het navigatiesysteem.

*voor geselecteerde modellen

De MyToyota-app stelt je in staat om altijd verbonden te zijn met jouw auto, terwijl het Klantportaal/Personal Site je de mogelijkheid geeft om uitgebreidere rapportage te doen, eigenaarshandleidingen te downloaden en andere multimediamogelijkheden in te schakelen (kaartupdates, Wi-Fi-pakket, enz.)

 

Sommige functies zijn beschikbaar in zowel de MyToyota-app als het Klantportaal/Personal Site (website) met dezelfde inloggegevens, zoals online serviceboekingen of servicegeschiedenis.

Voor meer details over de beschikbaarheid van functies per model kun je contact opnemen met een erkende dealer of de informatie raadplegen op onze lokale Toyota-website.

Ga naar de iOS App Store of de Google Play Store en zoek naar de MyToyota-app. Download vervolgens eenvoudig de app, helemaal gratis.

Connected Services omvatten Standaarddiensten en Afstandsbedieningsservices. Standaarddiensten omvatten ons brede scala aan digitale functies die zijn ontworpen om jouw veiligheid, privacy en comfort te waarborgen terwijl je onderweg bent. Blijf op de hoogte van de locatie van jouw auto, het batterijniveau, jouw rijgedrag en geschiedenis, waarschuwingslampjes en nog veel meer. Deel de locatie van jouw auto met vrienden en familie in jouw netwerk. Afstandsbedieningsservices stellen je in staat om op afstand toegang te krijgen tot jouw voertuig om verschillende instellingen aan te passen en aan te passen aan jouw behoeften. Krijg toegang tot alle essentiële functies om jouw rijervaring te optimaliseren.

Blijf een stap voor terwijl je rijdt met een breed scala aan functies en kom op tijd op je bestemming. Stem af op diverse gebeurtenissen op de weg en zoek beschikbare tankstations en parkeerplaatsen (op straat of buiten de straat). Rijd zorgeloos met internetgeactualiseerde navigatie.

Jij beslist welke gegevens je deelt met Toyota. Je kunt dit op elk moment controleren in het Data Privacy Portal en jouw toestemming intrekken wanneer je maar wilt.

Met een aangewezen dealer in de app krijg je een betere ervaring voor functies zoals Online Serviceboeking en Waarschuwingslampjes.

Account

Zodra Privacy Mode is geactiveerd, is deze van toepassing op alle diensten die vertrouwen op geolocatie, Find My Car en Driving analytics. Wanneer Privacy Mode actief is, zijn deze diensten niet beschikbaar, of kan hun kwaliteit en nauwkeurigheid worden beïnvloed.

 

Privacy Mode is beschikbaar in de MyToyota-app onder My Garage. Vanaf de startpagina bovenaan klikt u op My Garage, vervolgens op Privacy Mode. Daar kunt u Privacy Mode aan of uit zetten.

Als uw voertuig is uitgerust met het Smart Connect-systeem, kunt u de status van Privacy Mode alleen via de app zien. Het aan- of uitzetten moet worden gedaan via het multimediasysteem van het voertuig.

De status van Privacy Mode (actief of inactief) blijft zoals u deze heeft ingesteld totdat u besluit de status te wijzigen. U kunt de huidige status van Privacy Mode controleren via uw account in de MyToyota-app of het Klantportaal.

 

Voor meer informatie zie onze How-to-guide.

Met een MyToyota-account kunt u uw multimediasysteem beheren en nuttige inzichten krijgen in uw auto via de MyToyota-app en de Portal/Personal Site.

De MyToyota-app is gekoppeld aan het voertuigidentificatienummer (VIN) van de auto en de eigenaar van de auto, dus u bent de enige die de Connected Services voor die auto kan gebruiken.

Ja, Connected Services kunnen aan meerdere accounts worden toegevoegd, maar kunnen slechts op één account tegelijk worden geactiveerd en actief zijn.

Connected Services bestaan uit de MyToyota-app en Multimedia. Elke suite heeft zijn eigen set functies en moet afzonderlijk worden geactiveerd.

Een snelle manier om te controleren of Connected Services actief zijn, is door te kijken of de gegevens van uw laatste trip worden weergegeven op het startscherm van de app.

 

Als u niet zeker weet of uw Connected Services zijn geactiveerd, selecteert u eerst de juiste auto in Mijn Garage en klikt u vervolgens op Connected Services Center. Daar ziet u alle services die beschikbaar zijn voor de auto en hun activeringsstatus. Volg vervolgens de stappen om de beschikbare Connected Services voor uw voertuig te activeren.

 

Om Toyota Online te activeren, verbindt u uw smartphone met uw auto via Bluetooth of Wi-Fi-tethering en klikt u vervolgens op het tabblad Instellingen. Klik van daaruit op het tabblad Online, vervolgens op het tabblad Toyota Online en kies een bestaand account. Voer vervolgens uw MyToyota-inloggegevens in.

Het invoeren van uw gegevens start uw 3 jaar gratis service. U kunt de vervaldatum van uw Multimedia-abonnement controleren via het klantportaal.

 

Als u geen bestaand account heeft, kunt u er rechtstreeks een aanmaken in uw auto door de optie Nieuw Account te kiezen.

Op voertuigen die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect, kunt u eenvoudig de QR-code scannen die is gegenereerd op het hoofdunit met de MyToyota-app of deze handmatig in de app invoeren. Activeer vervolgens de slimme services in het Connected Services-centrum van de MyToyota-app.

 

Voor meer informatie raadpleegt u onze How-to-gidsen.

De accountgegevens zijn hetzelfde voor de MyToyota-app en het klantportaal. Het wachtwoord kan op beide platforms worden gewijzigd.

Om uw wachtwoord te wijzigen, gaat u naar het inlogscherm en selecteert u Wachtwoord vergeten.

Uw dealer moet uw identiteit bevestigen om ervoor te zorgen dat onbevoegde personen geen toegang hebben tot persoonlijke gegevens van Toyota-klanten.

 

U wordt verzocht uw dealer te bezoeken, omdat het beschermen van persoonlijke klantgegevens bij Toyota prioriteit heeft.

Annuleer het abonnement op Connected Services en verwijder de auto uit uw MyToyota-account in de applicatie

 

Verwijder het gebruikersprofiel uit het multimediasysteem

Verwijder uw account niet, want eventuele toekomstige Toyota-auto's die u bezit, kunnen aan het account worden toegevoegd. Vergeet niet om de nieuwe eigenaar van de auto te informeren dat het voertuig is uitgerust met Connected Services

Connected Services zullen stoppen als het voertuigidentificatienummer (VIN) uit uw account wordt verwijderd.

Ja en nee. Een auto kan aan meerdere accounts worden toegevoegd, maar slechts één account kan tegelijkertijd toegang hebben tot Connected Services of andere persoonlijke gegevens.

Het account wordt gedeeld tussen de MyToyota-app en de klantportaal. Op beide platforms kan een account worden aangemaakt vanaf het inlogscherm. Na het aanmaken van een account ontvangt u een activeringsmail die u moet bevestigen voordat u toegang krijgt tot uw account en uw voertuig(en) kunt toevoegen.

Uw MyToyota-app- en klantportaal-account kan worden gebruikt op het multimediasysteem van het voertuig. Als u er geen heeft, raden we u aan de MyToyota-app te downloaden en van daaruit een account aan te maken.

U kunt ook een account aanmaken via het online klantportaal of een account aanmaken via het multimediasysteem van het voertuig zelf. In het geval van het laatste moet u de Algemene Gebruiksvoorwaarden binnen 14 dagen nog steeds accepteren in het klantportaal (deze optie is alleen van toepassing op multimediasystemen van vóór de MM21-generatie).

In de navigatiebalk klikt u op het pictogram van het Accountgedeelte, dat zich rechtsonder bevindt, om de profielinstellingen te bewerken.

Migratie

Nee, u kunt de bestaande inloggegevens en het wachtwoord gebruiken die zijn gebruikt om in te loggen op de vorige app.

Ja, de reisgeschiedenis zal zichtbaar zijn voor hetzelfde account na het activeren van Connected Services.

Neem contact op met een Geautoriseerde Dealer of raadpleeg de informatie op onze lokale Toyota-website.

Om Connected Services te gebruiken: registreer een account, voeg uw auto toe aan de app, selecteer de services die u wilt activeren en accepteer de Algemene Gebruiksvoorwaarden.

We zijn nu bezig met de introductie van de nieuwe MyToyota-app en zullen geleidelijk alle modellen in ons assortiment dekken. U ontvangt een melding wanneer de nieuwe MyToyota-app beschikbaar is voor uw voertuig.

We zijn nu bezig met de introductie van de nieuwe MyToyota-app en zullen geleidelijk alle modellen in ons assortiment dekken. U ontvangt een melding wanneer de nieuwe MyToyota-app beschikbaar is voor uw voertuig. Als u een melding heeft ontvangen en nog steeds uw auto niet aan het account in de nieuwe app kunt toevoegen, neem dan contact op met uw dealer of neem contact met ons op via het ondersteuningsgedeelte in de app.

Zodra een voertuig aan het account is toegevoegd, is het niet meer mogelijk om de oude versie van de MyToyota-app te gebruiken voor datzelfde voertuig. Als u echter meer dan 1 Toyota-voertuig bezit, is het nog steeds mogelijk om de oude app te gebruiken voor modellen die nog niet zijn overgezet naar de nieuwe app-versie.

We zijn nu bezig met de introductie van de nieuwe MyToyota-app en zullen geleidelijk alle modellen in ons assortiment dekken. Als u een migratiemelding heeft ontvangen voor een of al uw auto's, kunt u ze toevoegen aan de nieuwe app. Anders blijft u de huidige app gebruiken voor de auto die u niet naar de nieuwe app heeft verplaatst.

Op een gegeven moment zal de huidige MyToyota-app worden stopgezet. Om te blijven genieten van Connected Services adviseren wij over te stappen naar de nieuwe MyToyota-app. Om onderbreking van de service te voorkomen, raden wij aan dit te doen op een moment dat voor u geschikt is.

 

Overstappen naar de nieuwe MyToyota-app is snel en eenvoudig. U vindt er alle geweldige services die u gewend bent, en zelfs meer in de toekomst.

De tekst van de Algemene Gebruiksvoorwaarden in de nieuwe MyToyota-applicatie is licht gewijzigd, daarom wordt u vriendelijk verzocht deze opnieuw te accepteren. De duur van uw abonnement is gekoppeld aan een garantieperiode en wordt dus niet beïnvloed door dit migratieproces. Overstappen naar de nieuwe MyToyota-app is snel en eenvoudig. U vindt er alle geweldige services die u gewend bent, en zelfs meer in de toekomst.

We zijn nu bezig met de introductie van de nieuwe MyToyota-app en dekken geleidelijk alle klanten, land per land en model per model. Als u nog geen melding heeft ontvangen maar toch al wilt migreren naar de nieuwe MyToyota-applicatie, kunt u deze downloaden via de applicatiewinkel en uw nieuwe app-ervaring beginnen.

Remote Services

Verschillende scenario's kunnen ertoe leiden dat uw op afstand bediende services niet werken. Laten we proberen de meest voorkomende te noemen:

  • Uw voertuig ondersteunt mogelijk sommige of al deze op afstand bediende services niet. Neem contact op met uw dealer om erachter te komen.
  • U heeft zich mogelijk niet geabonneerd op de op afstand bediende services.
  • Als u uw auto meer dan 9 dagen niet heeft gebruikt, kan uw auto in de slaapmodus zijn gegaan om de levensduur van de batterij te beschermen. Ga naar uw auto en start de motor.
  • Controleer of alle voorwaarden zijn vervuld: alle deuren gesloten, motorkap gesloten, slimme sleutel niet in het voertuig
  • U heeft een plug-in hybride voertuig of een batterij-elektrisch voertuig en de op afstand bediende klimaatregeling werkt niet? Uw EV-batterij kan onder de 30% of 20% zijn (afhankelijk van het model), in dat geval dient u uw batterij op te laden.
  • U heeft een plug-in hybride voertuig en de op afstand bediende klimaatregeling werkt niet? Als de buitentemperatuur lager is dan -10°C, zal de op afstand bediende klimaatregeling niet werken.

Diensten

Connected Services zijn inbegrepen bij de aankoop van elk Connected Services-compatibel Toyota-voertuig, gedurende een periode van tien jaar.

 

Connected Services voor voertuigen uitgerust met Smart Connect zijn inbegrepen gedurende een periode van 4 jaar

De Connected Services van de MyToyota-app zullen gedurende 10 jaar functioneren. Toyota zal de kosten dekken voor het gebruik van gegevens om Connected Services gedurende 10 jaar te leveren, maar de MyToyota-app blijft zelfs zonder Connected Services functioneren.

Op het scherm Mijn Garage kunt u op de knop Voorkeursdealer klikken onder Service en Onderhoud. Hier kunt u uw voorkeursdealer instellen.

Hybrid Driving Coaching geeft u contextuele coaching over hoe u uw hybride rijgedrag kunt verbeteren op basis van uw eerdere ritten, zodat u optimaal gebruik kunt maken van de EV-modus om uw brandstofverbruik te verlagen en uw milieu-impact te minimaliseren.

Ja, op geselecteerde modellen. Op het dashboard op de startpagina kunt u het huidige brandstofniveau zien als een meter en het bereik.

Ja, op geselecteerde modellen kunt u de status van de deuren, ramen, kofferbak en verlichting van het voertuig zien.

Om de status te controleren, ga naar de startpagina. Klik op de knop Voertuigstatus.

 

Voor meer details over de beschikbaarheid van functies per model, neem contact op met een erkende dealer of raadpleeg de informatie op onze lokale Toyota-website.

Ja, op geselecteerde modellen kunt u de auto op afstand vergrendelen/ontgrendelen via de app. In de kaart "remote services" vindt u de knoppen voor vergrendelen/ontgrendelen.

 

Houd er rekening mee dat u niet in staat zult zijn om:

 

de auto te vergrendelen als een van de deuren openstaat en/of als de slimme sleutel zich in de auto bevindt

de auto te ontgrendelen als het auto alarm is ingeschakeld of als de auto handmatig is vergrendeld met de fysieke sleutel

Voor meer details over de beschikbaarheid van functies per model, neem contact op met een erkende dealer of raadpleeg de informatie op onze lokale Toyota-website

Ja, geselecteerde modellen kunnen in een drukke parkeergarage worden gelokaliseerd door op afstand de waarschuwingslichten van het voertuig in te schakelen.

In de MyToyota-app gaat u naar de kaart Afstandsbediening. Door op Waarschuwingslichten te klikken, kunt u de waarschuwingslichten van het voertuig activeren, zodat u uw auto gemakkelijk kunt vinden.

De waarschuwingslichten worden gedurende 60 seconden geactiveerd. Na 60 seconden kunt u de functie Waarschuwingslichten opnieuw activeren.

 

Voor meer details over de beschikbaarheid van functies per model, neem contact op met een erkende dealer of raadpleeg de informatie op onze lokale Toyota-website.

Multimedia (op het multimediasysteem van het voertuig Toyota Online Services genoemd) omvat verschillende online navigatiediensten die nuttige realtime informatie bieden, zoals verkeersinformatie en snelheidscamera-waarschuwingen.

Deze functies vereisen een internetverbinding om te kunnen werken. Als u geen verbonden apparaat heeft, moet u uw mobiele apparaat verbinden - door uw Wi-Fi of Bluetooth-tethering te delen - met een willekeurig Wi-Fi-apparaat/netwerk in de auto.

 

Bij elke nieuwe Toyota krijgt u 3 jaar* gratis kaartupdates (Map Care-abonnement) voor het navigatiesysteem, evenals andere services, waaronder:

• Realtime verkeer

• Coyote (indien beschikbaar) of Cyclops snelheidscamera-waarschuwing

• Google Street View (indien beschikbaar)

• Punten van belang

• Brandstof

• Parkeren

• Weer

 

Voor meer informatie kunt u onze How-to-guides raadplegen.

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een periode van 4 jaar.

Ingebouwde navigatiesystemen ontvangen gegevens van een GPS-satellietsignaal. Multimedia vereist een online verbinding om de benodigde gegevens te ontvangen voor Real-Time Traffic, Coyote (indien beschikbaar), Google Streetview (indien beschikbaar), Weer, Brandstof, Parkeren en online Points of Interest (POI).

De meeste Toyota-modellen die momenteel te koop zijn, zijn voorzien van online navigatiediensten, zoals:

• Realtime verkeer

• Snelheidscamera-waarschuwing

• Google Street View (indien beschikbaar)

• Punten van belang

• Brandstofprijzen

• Parkeren

• Weer

 

(De beschikbaarheid van deze services is afhankelijk van het model en de uitvoering. Neem contact op met uw dealer om te bevestigen welke beschikbaar zijn voor uw voertuig.)

De eerste 3 jaar* (kan per land verschillen) van Multimedia navigatie online services zijn gratis. Daarna kunt u een abonnement aanschaffen. Ons Map Care-pakket omvat al onze kaartupdates en gerelateerde online services, en ons Service Pack omvat onze online servicefuncties. U kunt een abonnement aanschaffen in onze e-Store. Controleer de e-Store voor de laatste prijzen.

 

Als uw auto is uitgerust met MM21 geldt een periode van 4 jaar.

U ontvangt 30 dagen voor het einde van de gratis 3-jarige periode een melding op het scherm van uw multimediasysteem in de auto. 

 

*Voor de MM21 en Toyota Smart Connect wordt 7 jaar gratis kaartupdates aangeboden.

U kunt toegang krijgen tot de e-Store via het multimediasysteem van uw auto of in het klantportaal.

In de e-Store, die wordt geopend vanuit het klantportaal, kunt u de diensten aanschaffen die worden aangeboden door Multimedia. U kunt ook de status van uw huidige abonnementen in de e-Store bekijken via het tabblad Gekocht. Hier kunt u zien welke abonnementen actief zijn en hoeveel tijd er nog over is.

 

Als u de e-Store-toepassing vanuit het multimediasysteem van uw auto opent, kunt u services zoals Coyote downloaden. U kunt de e-Store vinden door naar het gedeelte Menu te gaan, vervolgens naar apps te gaan en In Car te kiezen.

U kunt diensten aanschaffen via het e-Store-webplatform, dat te vinden is in het klantportaal. Om te achterhalen welke diensten u al heeft en hoeveel tijd er nog over is, klikt u op het tabblad Gekocht.

 

Klanten ontvangen 3 jaar gratis services voor Map Care (2 kaartupdates/jaar) en e-Services (Weer, Parkeren, Verkeer, Brandstofprijzen). Na deze gratis periode kunt u uw abonnementen aanschaffen/vernieuwen zoals vereist.

U kunt het direct gebruiken als het account van de vorige eigenaar nog actief is in het multimediasysteem en u kunt het blijven gebruiken tijdens de gratis abonnementsperiode. MAAR we raden altijd aan dat klanten uitloggen en hun eigen account aanmaken, zodat u volledige controle heeft over uw abonnementen. Dit kan op de volgende manieren:

 

  1. De MyToyota-app op uw mobiele apparaat - eerst registreren en vervolgens inloggen op uw voertuig
  2. Het Online-menu in het multimediasysteem van het voertuig - u moet de Gebruiksvoorwaarden binnen 14 dagen accepteren via het klantportaal/Personal Site (deze optie is alleen van toepassing op Multimedia-systemen vóór de MM21-generatie)
  3. Het klant portaal - zodra uw account is aangemaakt via het webportaal, kunt u inloggen op de multimediasystemen met uw inloggegevens

Hoe activeer ik MyT Multimedia en schakel ik Online Navigatie Connected Services in?

In de MyToyota-app selecteer je eerst je auto uit Mijn Garage en klik je vervolgens op Connected Services Center. Volg dan de stappen om de Slimme Services te activeren die beschikbaar zijn voor je voertuig. Zodra de verbinding tot stand is gebracht, beginnen de 4 jaar gratis navigatieservices online. Voor meer informatie zie onze How-to-guide.

Ga naar het menu van uw multimediasysteem en ga naar de sectie In Car van de e-Store (u heeft een online verbinding nodig en moet ingelogd zijn). Selecteer de Coyote-app en kies Installeren. Er verschijnt een pop-up wanneer Coyote is geïnstalleerd. Bij het openen ervan selecteert u OK om het automatisch te starten. Coyote zal nu altijd beschikbaar zijn onder Apps.

Voor meer informatie zie onze How-to-guide.

 

Houd er rekening mee dat:

• Coyote niet beschikbaar is voor voertuigen met Smart Connect

• Coyote kan pas worden gebruikt nadat u 200 km in uw auto hebt gereden

• Gebruikers in Frankrijk, België en Luxemburg krijgen Coyote gratis binnen hun Map Care-periode (eerste 3 jaar na 200 km te hebben gereden)

• In alle andere landen kunnen klanten een Coyote-abonnement aanschaffen via de E-Store via het klantportaal

Ja, de meerderheid van onze modellen die zijn uitgebracht na 2019 is uitgerust met smartphone-integratie (Apple CarPlay & Android Auto). Mits u een online verbinding heeft met uw smartphone, hoeft u alleen maar uw apparaat in de USB-poort van het voertuig te steken. De apps zijn vervolgens beschikbaar via het Android Auto/Apple CarPlay-menu op het infotainmentscherm.

 

Zie de onderstaande link voor voertuigen die Apple CarPlay ondersteunen:

https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/

 

*Als uw Android-apparaat een oudere versie heeft dan Android 10, moet u eerst de Android Auto-app installeren.

*Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11.

Met de functie My Destinations kunt u zich voorbereiden op uw reis door van tevoren routebeschrijvingen op uw mobiele apparaat op te zoeken en deze naar uw auto te sturen. Houd er rekening mee dat hiervoor een auto met ingebouwde navigatiefuncties en een MyToyota-account met uw auto geregistreerd op uw account vereist is.

 

My Destinations is een standaard beschikbare service voor voertuigen met ingebouwde navigatie, maar de gebruiker moet Slimme Services activeren om van de voordelen van deze functie te genieten.

 

Voor meer informatie zie onze How-to-guide

U kunt de functie My Destinations in de MyToyota-app gebruiken om uw route te plannen. Houd er rekening mee dat u deze functie eerst moet inschakelen door uw auto aan uw MyToyota-account te koppelen.

Zodra dit is gedaan, gaat u naar het startscherm in de MyToyota-app en kiest u de servicekaart My Destinations. Klik op Waarheen en voer het bestemmingsadres in. Druk vervolgens op Verzenden naar Auto.

 

Eenmaal in uw auto, zorg ervoor dat u een wifi-verbinding heeft (de eenvoudigste methode is om Bluetooth te koppelen aan uw smartphone). Zodra er een internetverbinding is in uw auto, kunt u de reis downloaden.

Uw vooraf geplande reis is beschikbaar onder Favorieten/Favoriete Bestemmingen in het multimediasysteem.

 

Voor meer informatie zie onze How-to-guides.

De termijn van 3 jaar* begint vanaf het moment dat u uw MyToyota-gegevens in het multimediasysteem invoert.

 

In het geval uw auto is uitgerust met MM21 is een periode van 4 jaar van toepassing.

30 dagen voordat de gratis periode van 3 jaar afloopt, ontvangt u wekelijks een melding op het scherm van uw multimediasysteem in de auto. 15 dagen voordat de gratis periode van 3 jaar* afloopt, ontvangt u dezelfde melding dagelijks. Zodra uw periode van 3 jaar* is verlopen, wordt er telkens een bericht weergegeven wanneer u de app probeert te gebruiken.

 

*Als uw auto is uitgerust met MM21 is een periode van 4 jaar van toepassing.

Beschikbaar op geselecteerde modellen, kan Remote Climate op afstand worden geactiveerd via de MyToyota-app om het interieur van de auto op een comfortabel niveau te koelen of te verwarmen.

Vanuit de kaart Afstandsbediening kunt u Remote Climate gedurende een periode van 10 minuten starten. Wanneer Remote Climate is geactiveerd, geeft de MyToyota-app aan hoeveel tijd er nog over is tot het einde van de operatie. Remote Climate kan twee keer worden verlengd (2x10 minuten).

 

Houd er bij sommige voertuigen rekening mee dat bij het activeren van Basic Remote Climate ook de motor van de auto wordt gestart. Daarom worden alle hulpmiddelen die tijdens de laatste rit zijn gebruikt (voordat de motor werd uitgeschakeld) ingeschakeld (bijvoorbeeld temperatuurinstelling, stoelverwarming, radio, enzovoort).

 

Op geselecteerde voertuigen heeft Remote Climate meer geavanceerde functionaliteiten. Zoals:

 

Afstandsbediening van stoelventilatie, stoelverwarming, stuurverwarming en ontdooien

Remote Climate plannen: beslis op een handige manier van tevoren wanneer het interieur van de auto moet worden afgekoeld of verwarmd.

Houd er rekening mee dat Basic Remote Climate op brandstof- en hybridevoertuigen niet beschikbaar is in Oostenrijk vanwege wettelijke beperkingen. Batterij-elektrische voertuigen en plug-in hybride voertuigen hebben wel Remote Climate beschikbaar in Oostenrijk.

 

Batterij-elektrische voertuigen en plug-in hybride voertuigen moeten minimaal 20% of 30% batterijniveau hebben om de airconditioner te kunnen bedienen.

 

Bij buitentemperaturen onder -10°C zal Remote Climate niet werken op plug-in hybride voertuigen.

 

Voor meer details over de beschikbaarheid van de functie per model kunt u contact opnemen met een erkende dealer of de informatie raadplegen op onze lokale Toyota-website.

Deze functie is beschikbaar op geselecteerde modellen. Als u de MyToyota-app op uw smartphone heeft geïnstalleerd en pushmeldingen heeft ingeschakeld, ontvangt u (5-10 minuten* na het einde van uw rit) meldingen over:

 

geopende ra(a)m(en)

ontgrendelde deur(en)

geopende deur(en)

geopende kofferbak

ingeschakelde waarschuwingsknipperlichten

geopende motorkap

geopend zonnedak

ingeschakelde koplampen

waarschuwingslampjes

herinnering aan achterbank

Niet elk voertuig kan deze pushmeldingen verzenden. Controleer de mogelijkheden van uw voertuig bij uw dealer.

 

Pushmeldingen worden ook onbeperkt weergegeven in het tabblad Meldingen onder aan het app-scherm.

Technische problemen

Ga naar het Services-dashboard en kies Hybrid Driving Coach (voor hybride voertuigen), EV Coaching (voor volledig elektrische voertuigen) of Driving Analytics (voor niet-elektrische voertuigen). Selecteer het tabblad Alle ritten om uw eerdere ritten te zien en klik vervolgens op een rit om toegang te krijgen tot de bijbehorende rijanalyse. U kunt ook de details van uw laatste rit vinden op het dashboard van het startscherm.

De MyToyota-app wordt ondersteund op:

 

iOS-apparaten met versie 15.0 of hoger

Android-apparaten met versie 7.0 of hoger, maar niet van het merk Huawei (Huawei heeft hun eigen HarmonyOS-besturingssysteem gelanceerd in juni 2021)

U kunt de app-versie onderaan het gedeelte "Account" vinden.

U moet uw inloggegevens invoeren in het multimediasysteem van uw auto. Vervolgens moet u uw multimediasysteem koppelen aan het voertuigidentificatienummer (VIN). Vervolgens moet u Bluetooth koppelen om de auto met internet te verbinden. De functie 'Mijn bestemmingen' zal nu werken.

 

Voor meer informatie zie onze How-to-guides

De elektriciteit die in de batterij is opgeslagen, zal geleidelijk ontladen, zelfs wanneer het voertuig niet in gebruik is, als gevolg van natuurlijke ontlading en de ontladingseffecten van bepaalde elektrische apparaten.

 

Als het voertuig lange tijd ongebruikt blijft, kan de batterij leeglopen en kan de motor niet starten. (De batterij laadt automatisch op tijdens het rijden.)

Voor hybride voertuigen raden we aan de auto minstens eens per week gedurende minimaal 20 minuten in te schakelen. Zorg er bij het doen hiervan altijd voor dat de auto in de "P" Parkeermodus staat en gebruik de "N" Neutraalmodus niet, want hiermee wordt de hybride batterij niet opgeladen.

 

Voor conventionele voertuigen raden we aan de motor minstens eens per week gedurende 20-30 minuten te laten draaien.

Als je voertuig geen Smart Entry-systeem heeft, kun je je auto handmatig (ont)vergrendelen (raadpleeg de handleiding voor de procedure).

 

Als je voertuig wel een Smart Entry-systeem heeft, volg dan de alternatieve procedure zoals vermeld in de handleiding om het (ont)te vergrendelen.

Als je een set startkabels en een tweede voertuig hebt, kun je je voertuig starten door de procedure in de handleiding te volgen.

De elektriciteit die in de batterij is opgeslagen, zal geleidelijk ontladen, zelfs wanneer het voertuig niet in gebruik is, als gevolg van natuurlijke ontlading en de ontladingseffecten van bepaalde elektrische apparaten.

Als het voertuig lange tijd ongebruikt blijft, kan de batterij leeglopen, en kan de motor niet starten. (De batterij laadt automatisch op tijdens het rijden.)

Ga naar het menu van je multimediasysteem en kies Instellingen. Selecteer vervolgens Bluetooth-verbinding en volg de stappen om de netwerkverbinding in te stellen. Schakel op je smartphone Bluetooth-tethering in.

 

Voor meer informatie kun je onze How-to-gids raadplegen.

Apple CarPlay of Android Auto kan worden geactiveerd door je mobiele apparaat in de USB-poort van de auto te steken. Op het multimediascherm van het voertuig klik je op de Menu-knop en vervolgens op CarPlay of Android Auto.

 

Als je Android-apparaat een oudere versie heeft dan Android 10, moet je eerst de Android Auto-app installeren.

Wireless Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11.

 

Voor meer informatie kun je onze How-to-gids raadplegen.

Over-the-air kaartupdates zijn mogelijk met de nieuwste multimediasystemen, geactiveerd in de e-Store voor de nieuwste compatibele modellen.

Je kunt ook handmatig je systeem bijwerken door updates te downloaden van de My Toyota e-Store en deze op een USB-stick te zetten en deze aan te sluiten op je auto.

 

Voor meer informatie kun je onze How-to-gids raadplegen.

Toyota Smart Connect

Dit zijn voertuigen die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect, ons nieuwste en meest geavanceerde multimediasysteem en connectiviteitssysteem. Dit apparaat ondersteunt aanvullende connectiviteitsfuncties die extra comfort en controle bieden (bijvoorbeeld vergrendelen/ontgrendelen van deuren, inschakelen van alarmlichten, op afstand bedienen van de klimaatregeling, enz.). Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de New Yaris en Yaris Cross.

Smart Services bestaan uit de MyToyota-app en Multimedia. Elk suite heeft zijn eigen set functies die de veiligheid van de bestuurder verbeteren en ervoor zorgen dat je op tijd op je bestemming aankomt.

 

Met de MyToyota-app kun je communiceren met je auto, waar je ook bent. Afhankelijk van het Smart Connect-voertuig dat je hebt, kun je een of meer van deze functies gebruiken: zoeken naar parkeerplaatsen op straat of buiten de straat, tankstations vinden, navigeren terwijl je real-time informatie krijgt over gebeurtenissen op de weg of spraakopdrachten aan je voertuig.

 

Op dit moment is Smart Services alleen beschikbaar op de New Yaris en Yaris Cross.

Smart Services van de MyToyota-app zijn actief gedurende 4 jaar. Toyota dekt de kosten van het gebruikte dataverkeer voor Smart Services gedurende 4 jaar. De MyToyota-app blijft functioneren, zelfs wanneer Smart Services niet langer actief zijn.

Je kunt eenvoudig de MyToyota-app gebruiken om de QR-code te scannen die wordt gegenereerd op het multimediasysteem in de auto, of je kunt deze handmatig invoeren in de app.

Toyota Smart Connect heeft een hoogwaardig, 9-inch touchscreen dat niet alleen intuïtiever is om te gebruiken, maar dankzij connected navigatie verlopen reizen soepeler met live verkeersupdates en waarschuwingen voor snelheidscamera's. En met draadloze smartphone-integratie is het aansluiten van je telefoon en genieten van je favoriete afspeellijsten nog nooit zo eenvoudig geweest. Toyota Smart Connect ondersteunt ook aanvullende connectiviteitsfuncties die extra comfort en controle bieden (bijv. deuren vergrendelen/ontgrendelen, waarschuwingslichten inschakelen, klimaatregeling op afstand).

 

Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de New Yaris en Yaris Cross.

Het is niet mogelijk als je voertuig is uitgerust met een head-unit die niet compatibel is met Toyota Smart Connect.