Voor het nieuwe waterstofsysteem maakt Toyota gebruik van alle opgedane kennis en ervaring met waterstofvoertuigen en de verschillende omgevingen waarin die wereldwijd worden gebruikt. Zo zijn de cellen die voor de elektrolyse worden gebruikt zeer betrouwbaar dankzij Toyota’s uitgebreide ervaring met de Mirai. Sterker nog, meer dan 90 procent van alle componenten voor het systeem van de fabriek komt overeen met de waterstofsystemen in de voertuigen. Dat biedt grote kostenvoordelen voor de productie van technologie en maakt kennis breder toepasbaar.
Toyota zal uitgebreid verslag blijven doen over dit nieuwe waterstofproject. Daarbij speelt men open kaart over hoe bepaalde dingen worden aangepakt. De hoop is namelijk dat dit project andere partijen inspireert om ook waterstof toe te gaan passen, ook in andere industrieën en regio’s.
Voor de verdere uitrol van waterstoftechnologie werkt Toyota samen met verschillende andere partijen. Of het nu gaat om het produceren, vervoeren, opslaan of gebruiken van waterstof. De samenwerkingen komen soms uit onverwachte hoek. Zo wil Toyota bijvoorbeeld waterstof gaan produceren met behulp van biogas van vee in Thailand.