1. Ontdek Toyota
  2. Nieuws
  3. Hybride Toyota modellen populairder dan ooit

Hybride Toyota modellen populairder dan ooit

54 procent van nieuw verkochte modellen in eerste kwartaal is hybride
De hybride modellen van Toyota blijven aan populariteit winnen. Meer dan de helft van alle verkochte nieuwe Toyota’s in het eerste kwartaal van 2018 is een extra zuinige hybride auto!

Zuinigste benzineauto in de praktijk

Maar liefst 54 procent van alle nieuwe modellen die Toyota in de eerste drie maanden van 2018 in Nederland verkocht, is een hybride auto. Dat wil zeggen een hybride Toyota met zowel een efficiënte benzinemotor als een elektromotor. Die populariteit is te verklaren. Een hybride Toyota rijdt in de praktijk extra zuinig. De ANWB en Natuur & Milieu zeggen niet voor niets dat de Yaris Hybrid de zuinigste benzineauto in de praktijk is (Top 10 Zuinige auto’s, benzine klein, oktober 2017).

Standaard automaat

Een hybride Toyota is verder uitgerust met een standaard automaat. Extra comfort dus. De uitrusting is sowieso heel compleet. Zo beschik je altijd over airconditioning. En een hybride Toyota rijdt al naar gelang de omstandigheden volledig elektrisch. Hierbij is opladen niet nodig. Dat doet de auto zelf. Superhandig!

Hybride in heel West-Europa populair

Behalve in Nederland zijn de hybride modellen van Toyota in heel West-Europa populair. Maar liefst 53 procent van alle Toyota’s die in het eerste kwartaal van 2018 hier verkocht werden, is uitgerust met een hybride aandrijflijn. Toyota verkocht in dezelfde periode in heel Europa 113.100 hybride modellen. Dat is een groei van 20 procent in vergelijking tot het eerste kwartaal van 2017! Meer en meer consumenten vallen dus voor de charmes van een hybride Toyota.

Yaris Hybrid populair

De populairste hybride modellen van Toyota zijn de Yaris HybridToyota C-HR Hybrid en de Auris Hybrid. Vooral de Yaris Hybrid is hard op weg net zo populair te worden als een zanger die wereldwijd volle zalen trekt. De verkopen in het eerste kwartaal van 2018 stegen met maar liefst 47 procent in vergelijking tot een jaar eerder! De RAV4 Hybrid is overigens met een groei van 22 procent een goede tweede.

Om de populariteit van hybride nog maar eens te onderstrepen: meer dan 80 procent van alle verkochte Toyota’s C-HR in het eerste kwartaal van 2018 is een hybride versie. De populaire crossover is dus met recht het visitekaartje van onze innovatieve hybride-technologie!