Speciale GAZOO Racing uitvoering Hilux
Een beetje Dakar voor iedereen
De Toyota Hilux won in 2019 de Dakar Rally, de meest extreme rally ter wereld. Onder de vlag van Toyota GAZOO Racing (vandaar de letters GR in de aanduiding GR Sport) bewees de Hilux zijn onverwoestbare karakter; een ijzersterk ladderchassis in combinatie met een robuuste pick-upcarrosserie. “Dit nieuwe model is geïnspireerd op de iconische Dakar-raceauto en biedt een nieuw niveau van rijervaring, zowel op de openbare weg als in het terrein. Hij brengt een deel van Dakar naar kopers over de hele wereld”, aldus Nasser Al-Attiyah, winnaar Dakar 2019.
Krachtig design
De zwarte grille van de Hilux GR Sport is voorzien van een speciaal design met het G-patroon van GAZOO. In het midden prijkt ‘Toyota’ in de klassieke belettering, een knipoog naar de Hilux uit begin jaren 80. Het stoere frontdesign wordt versterkt door nieuwe, grotere mistlampbehuizingen. De exclusieve 17-inch lichtmetalen wielen zijn voorzien van een contrasterende zwarte afwerking en natuurlijk uitgerust met all-terrain banden. De buitenspiegelbehuizingen, opstaptreden, spatborden en handgreep van de achterklep zijn eveneens in zwart uitgevoerd om de stoere uitstraling te benadrukken.
Complete uitrusting
De Toyota Hilux GR Sport is uitgerust met sportstoelen uitgevoerd in de sportieve combinatie van zwart leer en synthetisch suède, afgewerkt met rode accenten. Verder is het GR Sport-logo meermaals terug te vinden in het interieur onder meer op de rugleuningen, de vloermatten, de startknop en in het informatiedisplay. En dan heb je nog de accenten met koolstofvezellook. De bestuurder beschikt over schakelpaddles achter het stuur en aluminium sportpedalen. De complete uitrusting omvat onder meer LED-koplampen, Smart Entry, dual zone climate control, Downhill Assist Control, een automatisch sperdifferentieel, een Panoramic View Monitor en JBL audio met 800 watt.
Meer controle
De Hilux GR Sport is ontwikkeld voor de avonturiers met een actieve levensstijl. Voor mensen van wie de manier van leven verdergaat dan het alledaagse. Om aan die wensen te voldoen is de wielophanging van de Hilux verder verbeterd. Dit heeft geleid tot nog meer controle, reactievermogen en grip. Zijn offroad-capaciteiten zijn van ongekend niveau door een automatisch sperdifferentieel en Active Traction Control. Tegelijkertijd zijn het rijgedrag en comfort op de openbare weg op een hoger plan gebracht.
Verbeterde ophanging
Zowel voor als achter zijn diverse aanpassingen gedaan aan de wielophanging. Voor zijn er nu nieuwe monotube gas-schokdempers geplaatst. Die bieden betere dempingsprestaties met een snellere respons en een betere warmteafvoer. De bladveren aan de achterzijde zijn opnieuw afgesteld voor meer vertrouwen in de meest veeleisende rijomstandigheden. Deze aanpassingen komen bovenop de upgrades in de eerder vernieuwde Hilux. Alle wijzigingen zorgen in vergelijking tot de reguliere Hilux voor aanzienlijke scherpere rijeigenschappen, met een verminderde stuurinspanning en een verbeterd rol- en gripgevoel aan de achterzijde. Zonder compromis op het gebied van comfort op vlakke wegen.
Krachtige 2,8-liter D-4D-motor
De nieuwe Toyota Hilux GR Sport wordt aangedreven door een krachtige 2,8-liter D-4D-motor met 150 kW/204 pk en 500 Nm koppel, gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met 6 verzetten. De GR Sport behoudt de indrukwekkende laadcapaciteiten van de reguliere Hilux die tot de beste in zijn klasse behoren. De Hilux GR Sport heeft een laadvermogen van een ton en kan geremde aanhangwagens tot 3,5 ton trekken.