Media over de nieuwe Toyota C-HR Plug-in Hybrid
Autozine vindt de Toyota C-HR nu nog leuker
Autozine is erg te spreken over de nieuwe plug-in hybride aandrijflijn: “Tijdens de testrit viel op hoe soepel de Toyota C-HR van de ene motor op de andere overschakelt. De Toyota C-HR heeft een continu variabele transmissie en daarom lijkt het alsof deze PHEV één lange versnelling heeft, net als een elektrische auto.” De conclusie is dan ook duidelijk: “Wat de testrit met de Toyota C-HR PHEV heeft geleerd, is dat deze aandrijflijn de auto leuker maakt om te rijden. Hij biedt echt meerwaarde boven standaard hybride.”
Autoreview: “elektro- en benzinemotor werken voortreffelijk samen”
Autoreview sluit zich daarbij aan: “Ook nu valt op hoe voortreffelijk de elektromotor en de 2,0-liter benzinemotor met elkaar samenwerken. Je moet naar het EV-symbool op het digitale instrumentarium kijken om te ontdekken wie aan het werk is en wie ligt te rusten. Daarbij blijft het te allen tijde stil vanbinnen, ook wind- en bandengeruis blijven keurig op de achtergrond. De Toyota C-HR heeft een goed uitgebalanceerd onderstel dat comfort en sportiviteit biedt. Bochten kun je met een gerust hart sneller nemen dan je gewend bent, want de auto blijft mooi stabiel.”
Rijtesten.nl ziet meerdere verbeteringen
Rijtesten.nl heeft ook veel oog voor de verbeteringen in het interieur: “Toyota heeft de Toyota C-HR wat ruimtelijker gemaakt. Dat merk je zeker op de achterbank, waar iets grotere raampartijen toch een boel meer licht binnenbrengen. Het panoramadak versterkt dat gevoel.” Complimenten voor de nieuwe aandrijflijn zijn er ook: “Vooral op tussensprintjes weet de aandrijflijn te overtuigen. Bijna net zo alert als een volledig elektrische auto weet de Toyota C-HR door het verkeer te bewegen. Het is bovendien fijn dat de auto rekening houdt met zijn omgeving en op basis van navigatiegegevens en medeweggebruikers bij gas los uitrolt waar het kan en steviger afremt waar dat nodig is.”
RTL Autowereld: “meer vermogen, minder verbruik, een lager gewicht én meer rijplezier”
RTL Autowereld ziet eigenlijk alleen maar voordelen van de nieuwe plug-in hybrideversie: “In de Toyota C-HR zit inmiddels de vijfde generatie van Toyota’s beroemde hybridesysteem. Dat betekent meer vermogen, minder verbruik, een lager gewicht én meer rijplezier. Hij is er vanaf nu ook als 2,0-liter plug-in hybride. Met een volle batterij heeft die een volledig elektrische actieradius van 66 kilometer*. Dat is meer dan de gemiddelde Nederlander per dag aflegt. De plug-in hybrideversie is ook de snelste van alle Toyota C-HR’s, met ook andere dempers en betere remmen.
*WLTP-waarde.