Ontdek wat de media zegt over de Toyota Aygo X
Een overzicht van onafhankelijke reviews, tests en videos over onze hybride compacte crossover.
Een overzicht van onafhankelijke reviews, tests en videos over onze hybride compacte crossover.
Joas van Wingerden van AutoWeek reed de hybride Aygo X envy en vindt hem vooral volwassen rijden. “We waren altijd al goed te spreken over het rijgedrag van de Toyota Aygo X en dat dankt hij vooral aan het feit dat het kort door de bocht een ingekorte Yaris is. Althans, hij staat op een kortere versie van diens TNGA-basis. Dat helpt de Aygo X aan een weggedrag dat in een segment hoger haast ook goed op zijn plek zou zijn.”
Jaap Peters van Auto Review is onder de indruk van de prestaties, maar ook van de rust in het interieur van de nieuwe Aygo X: “Niet alleen de nieuwe aandrijflijn draagt bij aan de rijbeleving, ook het comfort. Onder de motorkap, achter het dashboard en in de vloer werden nieuwe geluiddempende materialen gebruikt. Daardoor gaat de snelheidsbeleving hand in hand met een voor een stadsauto ongekende stilte.”
Bart Oostvogels van AutoRAI spreekt duidelijke taal als het gaat om de verschillen: “Hier hebben we maar een woord: bizar! Zo groot is het verschil ten opzichte van het uitgaande model. Deze A-segmenter profiteert van een zalige aandrijflijn met veel meer koppel, een grotere powerreserve en een veel stillere loop.”
Igor Stuifzand van Dagelijksauto.nl ging op pad met de Aygo X GR SPORT. Hij is onder de indruk van het onderstel en het stuurgedrag: “Hobbels en bobbels in het wegdek worden soepel door het onderstel opgevangen. Daarbij gaat de carrosserie in snelle bochten nooit overmatig overhellen. De besturing is niet overdreven zwaar bekrachtigd, het stuurgevoel blijft zodoende intact.”
Martijn Verhoef van Rijtesten.nl haalt tijdens de testrit in Italië vrijwel de officiële verbruikscijfers van de hybride Aygo X: “De auto is veel sneller dan voorheen en de CVT helpt je naadloos te versnellen. Ondanks de extra kilo's en de veel krachtigere aandrijflijn weet Toyota een fabrieksopgave van 3,7 liter per 100 kilometer te realiseren. En tijdens de testrit komen we zonder al te veel moeite bijzonder dicht bij die opgave in de buurt.”