Toyota leaserijders
Heb je getankt bij een niet bij onze brandstofpas aangesloten station? Geen probleem: als Toyota leaserijder declareer je jouw tankbon via de Multi Tank Card portal (Opens in new window).
Onderhoud en reparatie
Voor onderhoud en reparatie maak je als Toyota leaserijder een afspraak bij je Toyota dealer. De dealer regelt de afwikkeling voor de in het contract opgenomen posten. Vragen met betrekking tot onderhoud en reparaties kun je ook online aan ons stellen. Gebruik daarvoor de rode button 'Vraag stellen over onderhoud en reparatie' hieronder.
Winterbanden
In het voor- en najaar kun je wisselen van zomer- naar winterbanden en vice versa. Per contract heeft de Toyota leaserijder de beschikking over een set winterbanden. De set banden die niet onder de auto zitten, wordt voor je opgeslagen. Maak een afspraak met je dealer om te wisselen van banden.
Schade melden
Wat vervelend dat je schade hebt. Als klant van Toyota Financial Services helpen we je graag verder. Bij schade vul je binnen 24 uur het schadeformulier in. In geval van een aanrijding met een tegenpartij, vul je gezamenlijk het schadeformulier in. Dit kan zowel handmatig als digitaal.
Je vindt het digitale schadeformulier op toyota.nl/schadeformulier (Opens in new window). Na het invullen van het schadeformulier meld je de schade via toyota.nl/schademelden (Opens in new window). Via deze link upload je het ingevulde schadeformulier en foto’s van de schade of aanrijding.
Vragen over schademeldingen?
Bij het melden van schade kun je ons bereiken via het volgende telefoonnummer: 0347-367 953, of per e-mail op schade@toyotafs.nl.
Pech
In geval van pech kun je de volgende nummers bellen:
Hulp in Nederland: 0800-821 24 60
Hulp in het Buitenland: +31 20 671 77 45
Innameprocedure
Minimaal 2 weken vóór expiratiedatum van de leaseovereenkomst ontvang je als Toyota leaserijder een inleverbrief en inleverformulier. In de brief staat dat de auto ingeleverd dient te worden bij Toyota Financial Services in Vianen. Indien gewenst kun je de auto bij de dealer inleveren maar de feitelijke inname vindt in Vianen plaats.
Als de auto bij de Toyota dealer wordt ingeleverd loopt een dealermedewerker samen met de klant/berijder een rondje om de auto. Samen vullen ze het inleverformulier in. De kilometerstand, staat van de auto, aanwezigheid van sleutels, leasebescheiden en accessoires worden gecontroleerd.
Als de auto op locatie wordt ingeleverd (alleen op verzoek) beoordeelt een medewerker van Experda B.V. de staat van de auto. Aan inname op locatie kunnen kosten verbonden zijn.
Zodra de innamebevestiging van Toyota dealer of Experda is ontvangen, wordt de auto op transport gezet. Na ontvangst van de leaseauto bij Toyota Financial Services wordt de auto gecontroleerd op schades en geïnspecteerd voor verkoop. Eventuele schade bij inname wordt kenbaar gemaakt door middel van een inspectierapport. Vervolgens wordt er verrekend en het contract beëindigd.
Heb je een elektrisch aangedreven Toyota?
Elektrisch tanken
Speciaal voor elektrisch aangedreven Toyota’s biedt Toyota Financial Services de Plug-in pas aan. Dit is een gecombineerde pas voor brandstof en elektriciteit. Met de Plug-in pas kun je naast brandstof ook elektriciteit afrekenen. Alle laadtransacties worden via het vertrouwde Multi Tank Card-systeem verwerkt. Toyota Financial Services ontwikkelde de Plug-in pas in samenwerking met The New Motion en Multi Tank Card.
Voordelen van de Plug-in pas:
- Afname van de gewenste brandstof door middel van één pas
- Alle mobiliteitskosten van een bestuurder op één overzicht
- Laden bij nagenoeg alle laadpunten en snellaadpunten in Nederland
- Je kunt met de Plug-in pas bepaalde andere producten en diensten afnemen, zoals smeermiddelen, wassen en parkeren
Mobiel parkeren voor Toyota leaserijders
Park-line pas activeren en gebruiken
Kreeg je een Park-line pas van Toyota Financial Services? Activeer deze door te bellen met het Park-line systeem. Vervolgens kun je als Toyota leaserijder met deze pas gemakkelijk parkeren.
Bij aankomst meld je je telefonisch aan. Hiervoor dien je de code van het tariefgebied in te voeren. Deze tariefcode staat boven iedere parkeerautomaat en op eventuele parkeerborden. Het Park-line systeem herkent de bestuurder aan het mobiele telefoonnummer en start de parkeeractie. De parkeercontroleur kan met een handscanner de Park-Line pas inlezen. Zo kan gecontroleerd worden of de geparkeerde auto op dat moment is aangemeld.
Bij vertrek meld je je af door wederom te bellen naar het Park-line systeem. De parkeeractie wordt dan beëindigd. Park-line herinnert de aangemelde Toyota leaserijder standaard iedere twee uur aan de lopende parkeeractie door middel van een sms-bericht. Dit interval kan korter of langer worden ingesteld, naar wens van de gebruiker. Zo betaal je nooit teveel voor het parkeren.
Maandelijks brengt Toyota Financial Services je parkeerkosten (achteraf) in rekening. Tevens het abonnementsgeld van € 2,50 per maand inclusief de eventuele kosten van gebruik van de optionele diensten bij het Park-line abonnement. Omdat je het parkeren met Park-line via Toyota Financial Services afneemt, ontvang je een korting van 50% op het éénmalige entreegeld van € 10,-.