Naar de MTC portal (Opens in new window)
Toyota leaserijders
Heb je getankt bij een niet bij onze brandstofpas aangesloten station? Geen probleem: als Toyota leaserijder declareer je jouw tankbon via de Multi Tank Card portal.
Onderhoud en reparatie
Voor onderhoud en reparatie maak je als Toyota leaserijder een afspraak bij je Toyota dealer. De dealer regelt de afwikkeling voor de in het contract opgenomen posten. Vragen met betrekking tot onderhoud en reparaties kun je ook online aan ons stellen. Gebruik daarvoor de button 'Stel je vraag' hieronder.
Winterbanden
In het voor- en najaar kun je wisselen van zomer- naar winterbanden en vice versa. Per contract heeft de Toyota leaserijder de beschikking over een set winterbanden. De set banden die niet onder de auto zitten, wordt voor je opgeslagen. Maak een afspraak met je dealer om te wisselen van banden.
Schade aan je leaseauto komt vaak onverwacht, of het nu gaat om een klein sterretje in de ruit of een grotere beschadiging. Als zakelijke leaserijder bij Toyota kun je je schade eenvoudig online melden via ons formulier. Op basis van jouw melding gaan wij direct aan de slag. Ontbreekt er informatie? Dan nemen we contact met je op. Zo zorgen we voor een snelle en professionele afhandeling, zodat jij weer zorgeloos de weg op kunt.
Vragen over schademeldingen?
Bij het melden van schade kun je ons bereiken via het volgende telefoonnummer: 0347-367 953, of per e-mail op schade@toyotafs.nl.
Pech
In geval van pech kun je de volgende nummers bellen:
Hulp in Nederland: 0800-821 24 60
Hulp in het Buitenland: +31 20 671 77 45
Innameprocedure
Hoe werkt de innameprocedure van je leaseauto?
Enkele weken vóór het einde van je leasecontract ontvang je van ons een e-mail met het verzoek om het innameformulier in te vullen. Hierin geef je jouw voorkeursdatum, tijdstip en locatie op voor de inspectie.
Op de afgesproken locatie wordt je auto samen met jou (of de wagenparkbeheerder) geïnspecteerd door Auto Inspectie, een onafhankelijke partij. Auto Inspectie registreert uitsluitend de staat van de auto en eventuele schades. Zij doen geen uitspraak over mogelijke doorbelastingskosten – die informatie ontvang je later van Toyota Financial Services.
Tijdens de inspectie:
- Jullie bekijken samen de auto
- Jij (of de berijder) tekent voor de staat van de auto én voor de vrijwaring – er wordt geen apart vrijwaringsbewijs verstuurd
- De auto wordt direct na inspectie meegenomen door een chauffeur – je hoeft zelf niets te regelen, behalve eventueel eigen vervoer naar huis
- Je ontvangt het inspectierapport binnen 3 werkdagen van ons als bewijs
Mobiel parkeren voor Toyota leaserijders
Park-line pas activeren en gebruiken
Kreeg je een Park-line pas van Toyota Financial Services? Activeer deze door te bellen met het Park-line systeem. Vervolgens kun je als Toyota leaserijder met deze pas gemakkelijk parkeren.
Bij aankomst meld je je telefonisch aan. Hiervoor dien je de code van het tariefgebied in te voeren. Deze tariefcode staat boven iedere parkeerautomaat en op eventuele parkeerborden. Het Park-line systeem herkent de bestuurder aan het mobiele telefoonnummer en start de parkeeractie. De parkeercontroleur kan met een handscanner de Park-Line pas inlezen. Zo kan gecontroleerd worden of de geparkeerde auto op dat moment is aangemeld.
Bij vertrek meld je je af door wederom te bellen naar het Park-line systeem. De parkeeractie wordt dan beëindigd. Park-line herinnert de aangemelde Toyota leaserijder standaard iedere twee uur aan de lopende parkeeractie door middel van een sms-bericht. Dit interval kan korter of langer worden ingesteld, naar wens van de gebruiker. Zo betaal je nooit teveel voor het parkeren.
Maandelijks brengt Toyota Financial Services je parkeerkosten (achteraf) in rekening. Tevens het abonnementsgeld van € 2,50 per maand inclusief de eventuele kosten van gebruik van de optionele diensten bij het Park-line abonnement. Omdat je het parkeren met Park-line via Toyota Financial Services afneemt, ontvang je een korting van 50% op het éénmalige entreegeld van € 10,-.
Handige documenten
- Berijdersboekje met belangrijke telefoonnummers (Opens in new window) (pdf)
- Digitaal Schade-aangifte formulier (Opens in new window) (pdf)
- Algemene voorwaarden operational lease (Opens in new window) (pdf)
- Algemene voorwaarden financial lease (Opens in new window) (pdf)
- Brochure Bedrijfswagenpolis (Opens in new window) (pdf)
- Voorwaarden Bedrijfswagenpolis (Opens in new window) (pdf)
- Dienstenwijzer (Opens in new window) (pdf)
- Verzekeringskaart WA (Opens in new window) (pdf)
- Verzekeringskaart WA en beperkt casco (Opens in new window) (pdf)
- Verzekeringskaart WA en volledig casco (Opens in new window) (pdf)
FAQ's
- Leaserijdersinfo
Naar de MTC portal (Opens in new window)
Neem direct contact op met Toyota Financial Services – zij zijn de juridische eigenaar van de auto en kunnen als enige een nieuwe kentekenpas aanvragen bij de RDW. Je kunt dit doen via contractbeheer@toyotafs.nl (Opens in new window).
Geef alle benodigde gegevens door: contractnummer, kenteken en je contactinformatie. Toyota Financial Services regelt vervolgens de aanvraag en stuurt de nieuwe kentekenpas naar jouw adres of naar je werkgever, afhankelijk van wat in het systeem staat.
De groene kaart is het internationale verzekeringsbewijs dat je nodig hebt om in het buitenland aan te tonen dat je auto verzekerd is. Bij Toyota Financial Services kun je een kopie eenvoudig opvragen via contractbeheer@toyotafs.nl (Opens in new window) Vermeld in je verzoek altijd het kenteken, contractnummer en je contactgegevens om de aanvraag snel te verwerken.
Belangrijk om te weten:
De groene kaart wordt standaard digitaal verstrekt, maar je kunt een geprinte versie aanvragen als je naar landen reist waar een papieren exemplaar verplicht is (bijvoorbeeld buiten de EU)
Heb je een caravan of aanhanger met eigen kenteken? Dan moet je hiervoor een aparte groene kaart aanvragen
Als je een zakelijk leasecontract wilt aanpassen of verlengen, neem je contact op met Team Zakelijk via zakelijk@toyotafs.nl (Opens in new window). Voor verlenging geldt dat Toyota Financial Services je meestal 6 maanden voor het einde van het contract een e-mail stuurt om je te informeren over de mogelijkheden. Je kunt dan kiezen voor een nieuwe auto, verlenging huidige contract, overname van de auto of inlevering. Bij een nieuw contract of verlenging maakt Team Zakelijk een voorstel op basis van jouw wensen.
Voor wijzigingen, zoals aanpassing van looptijd, kilometrage, van een lopend contract kun je je wensen via e-mail sturen naar zakelijk@toyotafs.nl (Opens in new window). Je ontvangt dan een wijzigingsvoorstel.
Schade aan je leaseauto komt vaak onverwacht, of het nu gaat om een klein sterretje in de ruit of een grotere beschadiging. Als zakelijke leaserijder bij Toyota kun je schade eenvoudig online melden via ons schadeformulier. Zodra je melding binnen is, gaan wij direct aan de slag. Mocht er informatie ontbreken, dan nemen we contact met je op om dit aan te vullen. Zo zorgen we voor een snelle en professionele afhandeling, zodat jij weer zorgeloos de weg op kunt.
Heb je vragen over het melden van schade of wil je liever persoonlijk contact? Je kunt ons bereiken via 0347 - 367 953 of per e-mail op schade@toyotafs.nl (Opens in new window). We staan klaar om je te helpen.
Heb je pech met je Toyota, bijvoorbeeld een lege accu, lekke band of startproblemen? Bel dan direct één van de onderstaande nummers voor hulp:
Binnen Nederland: 0800 - 821 24 60
Buitenland: +31 20 - 671 77 45
Deze nummers zijn 24/7 bereikbaar. Zorg dat je je kenteken en locatie bij de hand hebt wanneer je belt.
Tip: Sla deze telefoonnummers op in je telefoon, zodat je deze in noodgevallen direct bij de hand hebt