1. Toyota Rijders
  2. Multimedia & Connectivity
  3. MyT & Connected Services
  4. MyT FAQ

FAQ

Met MyT Connected Services is rijden in een Toyota beter dan ooit. Onderweg ervaart u maximaal comfort en controle, waar u ook naartoe gaat. Zo wordt uw rijbeleving nóg aangenamer, 

Technologie hoeft niet ingewikkeld te zijn. We hebben alle antwoorden op eventuele vragen die u heeft over MyT Connected Services.

Met MyT Connected Services communiceert uw auto probleemloos met de buitenwereld. U rijdt slimmer en efficiënter. We hebben het systeem dan ook zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk mogelijk gehouden. Heeft u desondanks toch nog vragen, dan beantwoorden wij deze met genoegen.

Navigeer eenvoudig via onderstaande menu links naar de meest gestelde vragen en antwoorden.

MyT connected services

De MyT Connected Services bestaan uit de MyT app op uw smartphone en het MyT multimediasysteem in uw Toyota. Elk platform heeft zijn eigen specifieke functies, die erop gericht zijn om autorijden veiliger en plezieriger te maken, zowel in uw auto als daarbuiten.

Via de MyT app kunt u met uw auto communiceren, waar u zich ook bevindt. U kunt uw ritten plannen, uw geparkeerde auto vinden en de climate control op afstand al activeren. Ook kunt u belangrijke voertuiggegevens raadplegen en belangrijke meldingen over uw auto ontvangen.

Met MyT Multimedia kunt u een verbinding maken tussen uw auto en uw smartphone (via iOS & Android)*. Zo kunt u in de auto gebruikmaken van uw favoriete apps, zoals Spotify, Whatsapp, Audible, Google Maps en Waze. Voor de bediening gebruikt u Siri Voice Assist of OK Google. MyT Multimedia geeft u ook toegang tot nuttige informatie, zoals actuele verkeersinformatie en waarschuwingen voor snelheidscontroles. Ook kunt u met het navigatiesysteem zoeken naar bezienswaardigheden.

*voor bepaalde modellen

Met een MyT account kunt u het multimediasysteem in uw auto beheren, en via de MyT app en het Mijn Toyota klantportaal nuttige informatie over uw auto ontvangen. 

De meeste functies zijn met dezelfde inloggegevens beschikbaar op zowel de MyT app als op het Mijn Toyota klantportaal dat u vindt op onze Toyota.nl website. Het verschil zit met name in het gebruik van beide platforms. De MyT app is vooral bedoeld om altijd verbonden te zijn met uw auto, terwijl het klantportaal u de mogelijkheid biedt tot het maken van overzichten, het downloaden van gebruiksaanwijzingen en het gebruik van andere multimediafuncties, zoals kaartupdates.

De MyT app is gekoppeld aan het voertuigidentificatienummer (VIN) van de auto en aan de eigenaar van de auto. U kunt dus alleen in die specifieke auto gebruikmaken van de app en de hierin aangeboden diensten.

De MyT Connected Services kunnen worden geactiveerd op één account. Op deze manier blijft de privacy van de eigenaar van het voertuig gewaarborgd. Wilt u dat uw familieleden ook toegang krijgen tot de MyT Connected Services? Dan adviseren wij om allen gebruik te maken van hetzelfde MyT account.

De MyT Connected Services bestaan uit de MyT app en MyT Multimedia. Elk platform heeft zijn eigen specifieke functies en moet apart worden geactiveerd.

MyT App Connected Services

U kunt eenvoudig controleren of de MyT App Connected Services zijn ingeschakeld door te kijken of de gegevens van uw laatste rit te zien zijn in het startscherm van de app.

Als u niet zeker weet of u de MyT app Connected Services heeft geactiveerd, selecteert u dan de juiste auto in uw Garage. Klik vervolgens op 'Connected Services Center'. Onder 'Beschikbaar' klikt u op 'Connected Services, volg vervolgens de instructies om de Connected Services te activeren, die voor uw auto beschikbaar zijn.

MyT Multimedia

Om Toyota Online te activeren, verbindt u via Bluetooth of WiFi uw smartphone met uw auto. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daarna klikt u op 'Online' en 'Toyota Online' en kiest u een bestaand account. Voer uw inloggegevens voor MyT in. 

Na het inloggen met uw logingegevens kunt u drie jaar lang gratis gebruik maken van de MyT Connected Services, waarin u gratis gebruik kunt maken van de diensten. De vervaldatum van uw MyT Multimedia abonnement kunt u bekijken in het Mijn Toyota klantportaal.

Heeft u nog geen account, dan kunt u in uw auto een account aanmaken door te klikken op 'Nieuw Account'.

MyT Smart Services

In voertuigen met Toyota Smart Connect scant u met de MyT app simpelweg de QR-code in het hoofddisplay. U kunt de code ook handmatig invoeren in de app. Activeer vervolgens de Smart Services in het Connected Services Centre op MyT.

Kijk voor meer informatie in de online handleidingen.

Downloads

De accountgegevens voor de MyT app zijn hetzelfde als voor het Mijn Toyota klantenportaal. Op beide platforms kunt u het wachtwoord wijzigen.

Om het wachtwoord te wijzigen gaat u naar uw accountgegevens en klikt u op 'Wachtwoord Wijzigen'. Of ga naar het inlogscherm en klik op 'Wachtwoord vergeten'.

MyT smart services

Dit zijn auto's die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect, ons nieuwste en meest geavanceerde systeem voor multimedia en connectiviteit. Het systeem ondersteunt extra functies die u meer comfort en controle geven, zoals het ontgrendelen en afsluiten van de portieren, alarmlichten inschakelen en het op afstand bedienen van de climate control.

MyT Smart Services bestaan uit de MyT App en MyT Multimedia. Elk platform heeft zijn eigen specifieke functies, die u helpen veiliger te rijden en tijdig aan te komen op uw bestemming.

Via de MyT app kunt u met uw auto communiceren, waar u zich ook bevindt. Afhankelijk van uw Smart Connect model beschikt u over één of meerdere van deze functies: zoeken naar een parkeerplaats en tankstations, navigatie met actuele verkeersinformatie or gesproken commando's voor specifieke functies.

U kunt gedurende een periode van vier jaar gebruikmaken van Smart Services via de MyT App. Gedurende die periode vergoedt Toyota de kosten voor dataverbruik. De MyT app functioneert ook zonder Smart Services.

Voor activeren gebruikt u de MyT app of scan de QR-code op het multimediasysteem in uw auto. U kunt de code ook handmatig invoeren via de app.

Nee. Het activeren van Smart Services of Connected Services kunt u onafhankelijk van elkaar doen.

MyT app

De MyT app wordt ondersteund op:

- iOS toestellen met versie 13.0 of hoger
- Android toestellen met versie 7 of hoger, met uitzondering van toestellen van Huawei (Huawei introduceerde met HarmonyOS in juni 2021 een eigen besturingssysteem)

Oudere versies van deze besturingssystemen worden niet ondersteund omdat privacy en veiligheid niet kunnen worden gegarandeerd op oudere versies van iOS en Android. 

MyT Connected Services zijn beschikbaar voor de volgende Toyota modellen:

  • Aygo X (vanaf maart 2022)
  • Yaris (vanaf 2020)
  • Yaris Cross
  • C-HR (vanaf oktober 2019)
  • Corolla Hatchback & Touring Sports (vanaf november 2019)
  • Corolla Sedan (vanaf december 2019)
  • Corolla Cross
  • RAV4 (vanaf november 2018)
  • RAV4 PHEV (vanaf juni 2021)
  • BZ4X 
  • Camry (vanaf januari 2019)
  • Highlander (vanaf oktober 2020)
  • Mirai (vanaf november 2020)
  • Hilux (vanaf augustus 2021 - afhankelijk van uitvoering)
  • Land Cruiser (sinds 2021)

MyT Connected Services zijn gedurende een periode van tien jaar inbegrepen bij de aanschaf van een Toyota die compatibel is voor deze diensten. Voor modellen die beschikken over Smart Connect is een abonnement op Connected Services gedurende vier jaar inbegrepen.

De accountgegevens voor de MyT app zijn identiek aan die voor het Toyota klantportaal. Op beide platforms kunt u het wachtwoord wijzigen.

Om het wachtwoord te wijzigen gaat u naar uw accountgegevens en klikt u op 'Wachtwoord Wijzigen'. Of ga naar het inlogscherm en klik op 'Wachtwoord vergeten'.

U kunt gedurende een periode van tien jaar gebruikmaken van de Connected Services in de MyT app. Gedurende die periode vergoedt Toyota de kosten voor dataverbruik. De MyT App functioneert ook zonder Connected Services.

Wanneer u een gebruikte Toyota koopt die MyT app Connected Services ondersteunt, dan kunt u deze via uw MyT app direct activeren, op voorwaarde dat u fysiek toegang heeft tot de auto (door aangeven exacte tellerstand of door de QR-code te scannen). Vraag uw Toyota-dealer te bevestigen dat u de nieuwe eigenaar bent van de auto. Vervolgens kunt u volledig gebruikmaken van de app.

Kies na het opstarten van de MyT app voor het Account menu linksonder in de app. (Klik op het poppetje) Selecteer vervolgens de optie instellingen. Onderaan deze pagina vindt u de versie van de MyT app. 

Ga naar de iOS App Store of Google Play Store en zoek op ‘MyT app’. Vervolgens kunt u de app kosteloos downloaden.

U kunt een nieuw account aanmaken via de MyT app of via de Mijn Toyota omgeving op www.toyota.nl. Na het aanmaken van een account ontvangt u een activeringsmail ter bevestiging. Nadat u het bericht heeft bevestigd, heeft u toegang tot uw account en kunt u uw voertuig(en) toevoegen.

Selecteer in de MyT app eerst uw auto in de Garage, klik vervolgens op 'Connected Services Center'. Klik vervolgens op 'Available' en selecteer 'Connected Services'. Hierna volgt u de aanwijzingen om de voor uw auto beschikbare Connected Services te activeren.

Heeft u een of meer auto's in de Garage nog niet geactiveerd, dan ziet u bij het inloggen in de app telkens een welkomstscherm om Connected Services te activeren. Slaat u deze stap over, dan kunt u deze altijd later activeren door de hierboven beschreven stappen te volgen.

Kijk voor meer informatie in de online handleidingen.

Downloads

Uw Toyota-dealer dient uw identiteit te bevestigen om te voorkomen dat andere personen onrechtmatig toegang krijgen tot persoonlijke gegevens van klanten.

U krijgt het verzoek langs te gaan bij uw Toyota-dealer omdat het beschermen van persoonlijke gegevens van klanten voor Toyota van het allergrootste belang is.

Ter afronding van het activeringsproces maakt u in uw Toyota twee ritten waarbij uw snelheid minimaal boven 10 km/u komt. Daarna zijn de MyT app Connected Services geactiveerd en kunt u deze in de app ook zien.

U kunt de verschillende diensten op elk gewenst moment gebruiken. Bij het uitschakelen van de motor worden gegevens over de auto naar de app verzonden. Vervolgens kunt u gegevens over uw laatste rit via de app inzien. Om de data te versturen dient u binnen bereik te zijn van een mobiel netwerk. Het is dan ook mogelijk dat verzending niet werkt in bijvoorbeeld een ondergrondse parkeergarage.

Ga naar het ‘Services’ dashboard en kies ‘Hybride Coaching’ (voor hybride voertuigen) of ‘Analyse rijgegevens’ (voor niet-hybride voertuigen). Klik op 'Alle ritten' om uw voorgaande ritten te bekijken en klik op een specifieke rit om de daaraan gekoppelde analyse te bekijken. Informatie over uw laatste rit kunt u ook vinden op het 'Home' dashboard.

Nee, de functie Share to Car vereist de aanwezigheid van een navigatiesysteem om te functioneren.

Schakelt u de Privacy Modus in, dan deactiveert u de GPS-functie en kunnen wij de locatie van uw auto niet langer ontvangen. De Privacy modus vindt u in de MyT app onder 'Instellingen Auto'. Ga vanuit het menu 'Auto' naar rechts en klik op 'Instellingen Auto'. Daar kunt u de Privacy modus in- en uitschakelen. 

Beschikt uw auto over het Smart Connect systeem, dan kunt u de status van de Privacy modus alleen bekijken via de app. In- en uitschakelen doet u via het multimediasysteem van de auto.

Kijk voor meer informatie in de online handleidingen.

Downloads

Verwijder de auto uit uw MyT account. U hoeft uw account niet te sluiten, omdat een eventuele volgende Toyota in de toekomst weer kan worden toegevoegd. Vergeet niet om de nieuwe eigenaar te laten weten dat de auto is uitgerust met de MyT app Connected Services.

Wanneer u tijdelijk geen gebruik wilt maken van de MyT app Connected Services, dan kunt u de Privacy Modus inschakelen om de GPS functie uit te zetten. 

Wilt u de MyT app Connected Services op de MyT app definitief stoppen, selecteer dan eerst de betreffende auto in de garage en klik vervolgens op 'Connected Services Center'. Klik daarna op 'Geactiveerd' en vervolgens op 'Connected Services. Volg daarna de voorgeschreven stappen om de Connected Services te deactiveren.

Kijk voor meer informatie in de online handleidingen.

De MyT Connected Services werken niet langer zodra u het Vin-nummer uit uw MyT account verwijdert.

Ja, op bepaalde modellen.

Onder 'Auto' kunt u de actuele brandstofvoorraad zien als percentage van de totale tankinhoud. Ook kunt u de status controleren van de portieren, de achterklep, verlichting en de Smart Key.

Is de auto niet afgesloten, dan wordt het slot-symbool weergegeven als zijnde niet vergrendeld en gemarkeerd met een rode stip.

Door te klikken op het slot-symbool verschijnt er een afbeelding van de auto, waarop de status van de portieren en ramen wordt getoond.

MyT multimedia

MyT Multimedia (genaamd Toyota Online Services op het multimediasysteem van de auto) biedt verschillende online navigatiefuncties, met nuttige realtime informatie, zoals actuele verkeersinformatie en waarschuwingen voor snelheidscamera's.

Voor deze functies is een internetverbinding benodigd. Maak daarom verbinding met uw smartphone (met WiFi of via Bluetooth tethering) of met een ander Wifi-netwerk.

Elke nieuwe Toyota wordt geleverd met drie jaar gratis kaartupdates voor het navigatiesysteem. Daarnaast kunt u beschikken over functies als:

• Actuele verkeersinformatie
• Coyote (indien beschikbaar) of Cyclops
• Google Streetview (indien beschikbaar)
• Bezienswaardigheden
• Brandstof
• Parkeren
• Weersverwachting

Kijk voor meer informatie in de online handleidingen.

Downloads

Vaste navigatiesystemen krijgen hun gegevens van een GPS satellietsignaal. MyT Multimedia heeft een online verbinding nodig om de noodzakelijke data te ontvangen voor functies als realtime Verkeersinformatie, Coyote (indien beschikbaar), Google Streetview (indien beschikbaar), Weersverwachting, Tanken, Parkeren en Online bezienswaardigheden.

De meeste Toyota modellen die momenteel op de markt zijn, beschikken over online navigatie, met services als:

• Actuele verkeersinformatie
• Coyote (indien beschikbaar) of Cyclops
• Google Streetview (indien beschikbaar)
• Bezienswaardigheden
• Brandstof
• Parkeren
• Weersverwachting

Kijk voor meer informatie in de online handleidingen.

Gedurende de eerste drie jaar zijn de MyT Multimedia online navigatie diensten gratis. Daarna kunt u een betaald abonnement afsluiten. Ons Map Care pakket omvat alle kaartupdates en aanverwante online diensten, met ons Service Pack krijgt u de beschikking over online onderhoudsfuncties. U kunt in onze e-Store een abonnement afsluiten. Kijk in de e-Store voor de actuele prijzen.

Dertig dagen voordat het gratis driejarige abonnement eindigt, ontvangt u een melding in het scherm van het multimediasysteem in uw auto.

In de e-Store kunt u het Map Care Pack met één jaar verlengen. Voor het vernieuwen van uw abonnement op het Service Pack kunt u kiezen voor een periode van één, twee of drie jaar. Kijk in de e-Store voor de actuele prijzen.

U kunt de e-Store bezoeken via het multimediasysteem in uw auto of via het Mijn Toyota klantportaal.

In de e-Store, die u kunt bezoeken via het Mijn Toyota klantportaal, kunt u de diensten voor MyT Multimedia aanschaffen. Ook kunt u in de e-Store de status van uw huidige abonnementen bekijken. Ga in de e-Store naar 'Aankopen' om te zien welke abonnementen actief zijn en hoe lang uw abonnement nog loopt.

Bezoekt u de e-Store via het multimediasysteem van uw auto, dan kunt u diensten downloaden zoals Coyote. U vindt de e-Store onder 'Menu', klik vervolgens op de apps en selecteer 'Auto'.

U kunt diensten aankopen via de e-Store, die u kunt vinden via het Mijn Toyota klantportaal. Klik op 'Aankopen' om te zien welke diensten u eerder al heeft gekocht.

Klanten krijgen drie jaar gratis Map Care en e-Services (weersverwachting, parkeren, verkeersinformatie en brandstofprijzen). Na deze periode van drie jaar kunt u indien gewenst een betaald abonnement afsluiten.

U kunt deze dienst direct gebruiken, maar we raden klanten aan om een eigen account aan te maken. Zo heeft u volledige controle over uw abonnement. U kunt een account aanmaken via:

• de MYT app op uw smartphone - na registratie kunt u inloggen op uw auto
• het 'Online' menu in het multimedia systeem van de auto - accepteer binnen 14 dagen de gebruiksvoorwaarden via het Mijn Toyota klantportaal
• het MyT klantportaal - na het aanmaken van uw account via het klantportaal kunt u met uw eigen gegevens inloggen op het multimedia systeem

Is het account van de vorige eigenaar nog actief in het multimedia systeem, dan kunt u hiervan tijdens de gratis abonnementsperiode nog gebruikmaken.

Voor de MyT app en het Mijn Toyota klantportaal maakt u gebruik van hetzelfde account. Heeft u nog geen account, dan raden we u aan om de app te downloaden en vanuit de app een account aan te maken.

U kunt ook een account aanmaken via het online klantportaal, of via het multimediasysteem in de auto. In het laatste geval dient u binnen 14 dagen de gebruiksvoorwaarden te accepteren in het Mijn Toyota klantportaal.

Ja, de meeste van onze modellen die na 2019 zijn geïntroduceerd, beschikken over Smartphone-integratie (Apple CarPlay en Android Auto). U hoeft uw toestel alleen aan te sluiten op de USB-poort in uw auto, mits het toestel een online verbinding heeft. Vervolgens kunt u via het 'Android Auto/ Apple CarPlay’ menu in het infotainment display gebruikmaken van uw favoriete apps.

Klik op onderstaande link voor modellen die Apple CarPlay ondersteunen:

https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/
Opens in new window

• Maakt uw smartphone gebruik van een oudere versie dan Android 10, installeer dan eerst de 'Android Auto' app.

• Wireless Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11

Om een route te plannen, kunt u in de MyT App gebruikmaken van de functie Share to Car. Voor deze functie dient u wel uw auto te koppelen aan uw MyT account.

Vervolgens klikt u op 'Services' en daarna op ‘Stuur naar auto’. Voer in waar u naartoe wilt, met het adres. Vervolgens kunt u een route programmeren met maximaal negen tussenstops en een eindbestemming door op de ‘+’ knop te drukken. Klik tenslotte op ‘Deel met auto’.

Zorg ervoor dat u in uw auto beschikt over een WiFi-verbinding. De eenvoudigste manier om dit te doen, is door uw smartphone met tethering via Bluetooth te koppelen. Heeft u een internetverbinding tot stand gebracht, dan kunt u de rit downloaden.

Ga in het multimedia systeem naar uw favoriete bestemmingen, daar vindt u na het downloaden uw vooraf geplande rit. 

Kijk voor meer informatie in de online handleidingen.

Downloads

Uw gratis driejarige abonnement gaat in op het moment dat u uw inloggegevens voor MyT invoert in het infotainmentsysteem van uw auto.

Vanaf dertig dagen voordat het gratis driejarige abonnement vervalt, ontvangt u wekelijks een melding op het multimediadisplay in uw auto. Vanaf vijftien dagen voor het verstrijken van de periode van drie jaar ontvangt u deze melding dagelijks. Nadat de periode van drie jaar ten einde is, ziet u de melding telkens wanneer u probeert de app te gebruiken.