Stel uw Toyota samen
Plan een proefrit
Vraag brochure aan
Plan uw afspraak
Vind uw dealer
Terugroepacties
Uw veiligheid is onze hoogste prioriteit
  • Alle terugroepacties worden kosteloos uitgevoerd
  • Indien nodig krijgt u een vervangende auto ter beschikking.
Hoe we omgaan met terugroepacties

We streven ernaar dat alle auto's die in aanmerking komen voor een terugroepactie zo snel en efficiënt mogelijk worden gecontroleerd. De veiligheid van onze klanten is onze hoogste prioriteit.

Klantvriendelijk proces
  1. Controleer of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie
    Voer uw Voertuig Identificatie Nummer (VIN) in de Recall Checker. Of log in om te zien of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie.
  2. Maak een afspraak
    Zorg dat u een afspraak maakt met uw Toyota-dealer. Kies een datum en tijdstip die u het beste uitkomen.
  3. Breng uw auto voor reparatie
    Uw Toyota-dealer controleert uw auto om er zeker van te zijn dat deze veilig en volledig rijklaar is.
TERUGROEPACTIE CHECKER

Gebruik de terugroepactie checker, log in of neem contact op met uw Toyota-dealer om te zien of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie

Uw Toyota

Controleer of uw Toyota betrokken is bij een terugroepactie.

Verplicht veld
Sorry, we konden de gegevens van uw auto niet vinden in onze database.

Uw auto wordt niet herkend in de Recall Checker. Neem contact op met uw Toyota-dealer om de status van uw auto te bevestigen.

Ongeldige systeem check.

Alvorens uw VIN nummer te controleren, moeten we verifiëren dat er geen geautomatiseerd systeem wordt gebruikt. Vink het onderstaande veld aan.

Er gaat iets verkeerd

Er is iets verkeerd gegaan met uw verzoek. Probeert u het later opnieuw of neem contact op met uw Toyota-dealer om de status van uw auto te bevestigen.

Voordat u begint is het misschien handig om de volgende informatie bij de hand te hebben:

Het VIN nummer (Voertuig Identificatie Nummer)

U kunt deze informatie vinden in uw auto en op het kentekenbewijs. Het is een alfanumerieke code, bestaand uit 17 tekens.

Voertijggegevens

Is dit uw Toyota?

  • VIN:
  • Year:
  • Model:
  • Engine:
  • Transmission:
Your vehicle image
Confirmation
  • VIN:
  • Year:
  • Model:
  • Engine:
  • Transmission:

Uw Toyota is betrokken bij een onderhoudscampagne op vrijwillige basis, of bij een lopende terugroepactie.

U kunt het onderhoud kosteloos laten uitvoeren.

Neemt u voor meer informatie of om een afspraak te maken contact op met uw Toyota-dealer.

We kunnen hierbij bevestigen dat uw Toyota niet betrokken is bij een onderhoudscampagne op vrijwillige basis, of bij een lopende terugroepactie. U hoeft verder geen actie te ondernemen.

Heeft u nog vragen, neem dan contact op via telefoonnummer 0800-0369.

Er ging iets mis met het bepalen van de terugroepstatus van uw auto. Controleer het VIN-nummer, neem via onderstaand telefoonnummer contact met ons op of neem contact op met uw Toyota-dealer.

Contactgegevens

0123 456 789

Openingstijden

maandag-vrijdag: 09:00-17:00

Veelgestelde vragen

Wat is een terugroepactie?

Een terugroepactie wordt meestal geïnitieerd door de fabrikant om een mogelijk veiligheidsprobleem van een product op te lossen. Er worden voor de meest uiteenlopende producten terugroepacties opgezet, van voeding en speelgoed tot elektronica en gereedschap. Jaarlijks worden om uiteenlopende redenen miljoenen producten teruggeroepen. Toyota is hierop geen uitzondering. Wij waken over de veiligheid van onze klanten en streven er dan ook naar dat een eventuele terugroepactie zo snel en efficiënt mogelijk wordt uitgevoerd.

Hoe weet ik of mijn auto in aanmerking komt voor een terugroepactie?

U ontvangt persoonlijk bericht wanneer uw auto betrokken is bij een terugroepactie. Daarnaast kunt u als eigenaar gebruikmaken van bovenstaande applicatie. Zo kunt u zelf controleren of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie. U hoeft slechts het VIN (Voertuig Identificatie Nummer) van de auto in te voeren. Eigenaren kunnen ook inloggen op hun persoonlijke account (indien zij daarover beschikken en ook de auto hebben geregistreerd) of contact opnemen met de Toyota-dealer om meer informatie te krijgen.

Waar vind ik het VIN (Voertuig Identificatie Nummer) van mijn Toyota om te controleren op een eventuele terugroepactie?

U vindt het VIN van uw auto op uw kentekenbewijs. Het is een 17-cijferig nummer dat bestaat uit cijfers en letters. U kunt het ook vinden op de auto zelf.

Wat moet ik doen als er voor mijn auto een terugroepactie van toepassing is?

U kunt online een afspraak maken. Wel zo makkelijk voor u! Ook kunt u uw Toyota-dealer bellen om een afspraak te maken.

Neemt mijn Toyota-dealer contact met me op over de terugroepactie?

Eigenaren van de betrokken voertuigen worden op de hoogte gebracht met een brief per post. Hier kan echter wel wat tijd overheen gaan. Een terugroepactie begint met een aankondiging. Daarna wordt de onderdelenvoorziening en het logistieke proces voorbereid. Ook worden onze monteurs geïnstrueerd met technische instructies en eventueel getraind om de terugroepactie uit te voeren. In samenwerking met de Rijksdienst voor het Wegverkeer worden alle betrokken chassisnummers en eigenaren gekoppeld, waarna de brieven worden verstuurd.

Hoe weet ik of er nog terugroepacties open staan, bijvoorbeeld omdat de vorige eigenaar deze niet liet uitvoeren?

U kunt het controleren met behulp van bovenstaande applicatie. Uw Toyota-dealer kan het ook voor u controleren.

Waarom is het gebrekkige onderdeel niet goed gecontroleerd en getest voordat de auto's zijn verkocht?

Voordat de productie van start gaat, wordt elk onderdeel van elke auto door Toyota grondig getest. Na aflevering bij de klant blijven we de prestaties van onze auto's volgen met behulp van onze interne processen. Ook krijgen we feedback van Toyota-dealers en onze klanten. Bij constatering van een probleem denken we dat hat in uw eigen belang is om uw auto terug te roepen.

Kan een onafhankelijke monteur of garage ook aan mijn auto werken?

Nee, alleen door Toyota gecertificeerde monteurs mogen de aan een terugroepactie gerelateerde modificaties uitvoeren.

Zijn er bij een terugroepactie kosten verbonden aan het repareren van mijn auto?

Nee, de werkzaamheden worden kosteloos uitgevoerd. De benodigde onderdelen en de arbeidskosten zijn voor rekening van Toyota.

Hoe lang duurt het om mijn auto te herstellen?

Dit is afhankelijk van het model en de aard van de terugroepactie. Uw Toyota-dealer informeert u hoe lang de werkzaamheden zullen duren. Bij onvoorziene omstandigheden kan de reparatie langer duren dan gepland, maar uw Toyota-dealer houdt u op de hoogte als dit het geval mocht zijn.

Krijg ik een vervangend voertuig?

Indien gewenst, kunt u een vervangende auto huren. Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van uw Toyota-dealer.

Kan ik wachten tot de volgende onderhoudsbeurt om de reparatie van de terugroepactie te laten uitvoeren?

We raden u aan om snel in actie te komen wanneer u weet dat uw er een terugroepactie is voor uw auto. Zo voorkomt u zo snel mogelijk eventueel gevaar.

Als er meerdere terugroepacties voor mijn auto gaande zijn, moet ik dan wachten tot al het werk ineens kan worden uitgevoerd?

We raden u aan om snel in actie te komen wanneer u weet dat uw er een terugroepactie is voor uw auto. Zo voorkomt u zo snel mogelijk eventueel gevaar. Wanneer de onderdelen voor een terugroepactie beschikbaar zijn, raden we aan om bij de eerstvolgende mogelijkheid een afspraak te plannen voor uw auto.

Kan ik mijn auto verkopen voordat een terugroepactie is uitgevoerd?

Ja, dat kan. Maar u dient wel de eigenaar te informeren over de uitstaande terugroepactie van de auto.

Kan een terugroepactie andere problemen veroorzaken, die mogelijk op een latere datum moeten worden verholpen?

Nee, de monteurs die de terugroepactie uitvoeren, zijn gecertificeerd door Toyota en opgeleid volgens de hoogste eisen. Zij geven uw auto dan ook de best denkbare zorg.

Ik heb een melding ontvangen over een terugroepactie, maar ik ben niet langer eigenaar van de auto. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat het opstellen en versturen van de brief, de overdracht van de Toyota heeft gekruist. Neemt u alstublieft contact op met Toyota Nederland wanneer u niet langer eigenaar bent van de auto.

Nodigt Toyota ook geïmporteerde Toyota's uit voor terugroepacties?

Bent u in het bezit van een geïmporteerde Toyota en is deze betrokken bij een terugroepactie? Ook dan sturen wij nu, zodra alle voorbereidende werkzaamheden zijn afgerond en de juiste onderdelen beschikbaar zijn, een uitnodiging voor de terugroepactie. Zodra u deze uitnodiging heeft ontvangen kunt u bij één van onze officiële Toyota dealers terecht voor het maken van een afspraak.
Toyota cookiebeleid

Toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.