Toyota Hybrid pakt winst in Le Mans 2018!

Na 388 ronden op het Franse Circuit de la Sarthe in Le Mans zonder problemen te hebben afgelegd, is de Toyota TS050 HYBRID met startnummer 8 de grote winnaar van Le Mans 2018! De Toyota TS050 HYBRID met startnummer 7 werd met 386 ronden tweede. Hiermee behaalde Toyota een historische 1-2-zege. Niet eerder in de lange geschiedenis van de beroemde 24-uurrace werd een Japans merk eerste én tweede.

Zelfs na de winst van de oudste (sinds 1923) en meest prestigieuze langeafstandsrace ter wereld staat Toyota voor nieuwe uitdagingen. Bijvoorbeeld de voortdurende uitdaging onze hybride technologie verder te verbeteren. Meer power, meer efficiency. De moeilijkste uitdagingen zijn de uitdagingen die ons vooruit helpen.

Waarom hybride?

Hybride uithoudingsvermogen

De indrukwekkende TS050 HYBRID levert indrukwekkend hoge snelheden en uitzonderlijke brandstofefficiëntie.

/

/
Motor:
2,4-liter V6 met directe brandstofinspuiting én twee turbo’s
/
Hybride systeem:
Toyota HYBRID – System Racing (THS-R)
/
Topsnelheid:
Meer dan 330 km/uur
/
Batterij:
Super lichtgewicht, lithium-ion

GR Super Sport Concept

Ultieme prestaties op het gebied van kracht en milieu.

De GR Super Sport Concept heeft hybridetechnologie die is fijngeslepen in het FIA World Endurance Championship.

De supersportauto vormt het startpunt van onze nieuwe uitdaging om sportauto’s te ontwikkelen die direct afstammen van onze raceauto’s. Dit maakt deel uit van ons streven om nog betere auto’s te ontwikkelen op basis van kennis opgedaan in de autosport. Met ultieme prestaties op het gebied van kracht en milieu.

/
Aandrijflijnspecificaties
Twin-Turbo V6-motor met direct brandstofinspuiting
2.400 cc
Systeemvermogen: 735 kW/1.000 pk (brandstof + hybride motoren)
Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)

"Het is mijn missie om
ervoor te zorgen dat auto’s de
komende 100 jaar leuk blijven.”
Akio Toyoda

Van het circuit naar de straat

We leren ontzettend veel op de limiet. Van energieterugwinning tot batterijkoeling en downsizing. Het WEC helpt ons ontzettend vooruit met de ontwikkeling van onze hybride straatauto’s.

/

Bestemming WEC 2018-2019

2017 had het voor Toyota GAZOO Racing allemaal: euforische overwinningen, epische gevechten, pijnlijke nederlagen en waardevolle lessen.

Een winnende combinatie

Tweevoudig Formule 1-wereldkampioen Fernando Alonso rijdt voor het 2018-2019 WEC-seizoen in een Toyota GAZOO Racing TS050 HYBRID. Hij maakt zijn debuut op Spa-Francorchamps en vervult daarmee zijn levenslange ambitie om te strijden voor de overwinning op Le Mans.

“Toyota GAZOO Racing zal
samen met Fernando zijn best doen
om te winnen van de concurrentie.”
Akio Toyoda

Toyota GAZOO Racing-coureur Mike Conway deelt zijn verhaal. Een verhaal over opoffering en tegenslag. Maar ook over zijn passie voor racen.

Ontmoet het team

Driver 1
Auto: #7

Coureur: Mike Conway
Land van herkomst: Engeland 
WEC startposities: 37 
WEC overwinningen: 2

Driver 1
Auto: #8

Coureur: Sébastien Buemi
Land van herkomst: Zwitserland
WEC startposities: 43
WEC overwinningen: 10

Driver 1
Auto: #7

Coureur: Kamui Kobayashi
Land van herkomst: Japan
WEC startposities: 26
WEC overwinningen: 1

Driver 1
Auto: #8

Coureur: Kazuki Nakajima
Land van herkomst: Japan
WEC startposities: 37
WEC overwinningen: 7

Driver 1
Auto: #7

Coureur: José María López
Land van herkomst: Argentinië
WEC startposities: 8
WEC overwinningen: 0

Driver 1
Auto: #8

Coureur: Fernando Alonso
Land van herkomst: Spanje
WEC startposities: 0
WEC overwinningen: 0

2018-2019 WEC Kalender

Meer over Toyota

Toyota cookiebeleid

Toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.