Inschrijven nieuwsbrief Vraag proefrit aan Vraag brochure aan Vind uw dealer Stel direct uw vraag

Toyota dealer Gebr. Van Gent wint Europese klanttevredenheidsprijs

Toyota Ichiban European Satisfaction Award

24-06-2014. Wat één keer al heel bijzonder is, lukte Gebr. van Gent Autobedrijf B.V. onlangs maar liefst voor de zesde keer op rij. De Toyota dealer met vestigingen in Ede en Veenendaal ontving van Toyota Motor Europe de felbegeerde ‘Toyota Ichiban European Satisfaction Award’. Het lukte de Toyota dealer al vijf keer eerder deze prestigieuze Europese klanttevredenheidsprijs in de wacht te slepen.

Diderik van Gent van Toyota dealer Gebr. van Gent nam de ‘Ichiban’ in ontvangst van Didier Leroy, President en CEO van Toyota Motor Europe (TME). De feestelijke uitreiking, waarbij alle winnende Europese Toyota dealers aanwezig waren, vond plaats in het Hôtel Majestic Barrière in Cannes. De Toyota dealer uit het midden van het land werd door Leroy alom geprezen om de uitzonderlijke prestaties met betrekking tot klanttevredenheid. Zowel op het gebied van sales als op dat van aftersales.

Altijd bijzonder

“Het blijft toch echt heel bijzonder om de Ichiban opnieuw in ontvangst te mogen nemen’, legt Diderik van Gent uit. “De award is een bevestiging van het kunnen van het voltallige team. En de award is één ding, maar nog belangrijker is het dat hij feitelijk wordt toegekend door je eigen klanten. Zij nemen de moeite hun dealer een rapportcijfer te geven en onderbouwen dit bovendien met een reactie. En dat is een beloning op zichzelf, elke keer weer.”

Meten van klanttevredenheid vast onderdeel

Of een Toyota dealer de ‘Toyota Ichiban European Satisfaction Award’ verdient, is een zeer weloverwogen keuze. Dit keer passeerden maar liefst 2.300 Toyota dealers uit heel Europa de revue. En stuk voor stuk werden ze nauwkeurig beoordeeld op hun prestaties op het terrein van klanttevredenheid. Dat is overigens een vast onderdeel binnen de bedrijfsvoering van Toyota. Uit elk Europees land kreeg alleen de best scorende dealer de Ichiban award overhandigd.

Klant staat voorop

‘Ichiban’ is een Japans woord. Het is ontleend aan ‘Okyakusama Ichiban’, wat vertaald kan worden als ‘de klant staat voorop.’ Dit sluit aan bij de wereldwijde Toyota strategie waarin de Toyota rijder centraal staat. Sinds het begin van de ‘Toyota Ichiban European Satisfaction Award’ in 2007, is de klanttevredenheid bij Europese Toyota dealers met bijna 47,5 (sales) en 40 (aftersales) procent gestegen.

Op de foto staan van links naar rechts: Toyota Topman Karl Schlicht (Toyota Motor Europe Executive Vice-President), Diderik van Gent met zijn vrouw Inge van Gent, Didier Leroy (President en CEO Toyota Motor Europe) en Pieter van der Velden (Algemeen Directeur van Toyota importeur Louwman & Parqui b.v.)

Toyota Cookiebeleid

Onze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikservaring te bieden. Als u hiermee akkoord gaat kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.