Inschrijven nieuwsbrief Vraag proefrit aan Vraag brochure aan Vind uw dealer Stel direct uw vraag

Toyota wéér meest waardevolle automerk

21-05-2014. Met een merkwaarde van bijna 30 miljard dollar, is Toyota ook in 2014 verreweg het meest waardevolle automerk ter wereld.

Voor de zevende keer staat Toyota als eerste automerk genoteerd in de BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands van onderzoeksbureau Millward Brown. Opvallend: de afstand tussen Toyota en de ‘achtervolgers’ BMW (2) en Mercedes-Benz (3) is de afgelopen 12 maanden alleen maar groter geworden.

De merkwaarde van Toyota steeg de afgelopen 12 maanden met maar liefst 21% tot 29,6 miljard dollar. De nummers 2 en 3 van de lijst – BMW (25,7 miljard, + 7%) en Mercedes-Benz (21,5 miljard, + 20%) – kenden ook een stijging, maar de afstand tot de andere merken groeide wel fors.

‘Toyota heeft ideale combinatie kwaliteit en duurzaamheid’

Het onderzoeksbureau BrandZ roemt Toyota om de ‘ideale combinatie’ van kwaliteit en duurzaamheid. Verder looft het de manier waarop Toyota het vertrouwen van de consument terugwon na de terugroepacties in 2009 en 2010.

Zeven uit negen

Het jaarlijkse BrandZ-rapport komt tot stand na een enquête over imago en betrouwbaarheid onder twee miljoen consumenten én na het bestuderen van de jaarcijfers van de bedrijven en de branches. Het eerste rapport werd in 2006 gepubliceerd. Toyota prijkte maar liefst zeven van de negen keer bovenaan op de BrandZ-lijst van meest waardevolle automerken.

Toyota Cookiebeleid

Onze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikservaring te bieden. Als u hiermee akkoord gaat kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.