Corona

Informatie over onze dienstverlening

Als Toyota organisatie willen we elke klant mobiel houden en letten we op uw veiligheid. We houden onze kwaliteit graag op het hoogste niveau en vinden het daarom belangrijk om u over de volgende zaken te informeren.

Aangescherpte maatregelen bij de Toyota-dealer

Om verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te voorkomen, volgen we de richtlijnen van het RIVM nauwgezet op. Wanneer nodig nemen we passende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, met als doel zo veilig mogelijk te handelen in het belang van uw gezondheid én de gezondheid van Nederland.

Onze werkplaatsen zijn geopend

Zonder tegenbericht kunnen alle service en onderhoudsafspraken bij onze dealers doorgang vinden. Mocht een afspraak, door onvoorziene omstandigheden, niet kunnen plaatsvinden, dan neemt uw dealer tijdig contact met u op. Wij verzoeken u om afspraken zo veel mogelijk telefonisch te maken of in te plannen via onze online werkplaatsplanner op Toyota.nl.

Heeft u al een afspraak gepland staan en voelt u zich fit, maar heeft u een kwetsbare gezondheid en/of wilt u liever het contact met andere mensen zoveel mogelijk beperken? Neem dan contact met uw Toyota-dealer op, zodat we naar een passende oplossing kunnen kijken.

Onze showrooms zijn geopend

Heeft u interesse in een nieuwe of tweedehands auto? Wij ontvangen u graag in onze showroom. Het dragen van een mondkapje is verplicht bij uw bezoek aan een Toyota dealer.

Gaat u liever niet de deur uit, dan kunnen wij ook op afstand veel voor u betekenen. Onze informatievoorziening kan bijvoorbeeld via telefoon, videoverbinding of e-mail plaatsvinden. Ook kunnen wij u van extra beeld- en videomateriaal voorzien, mocht u interesse hebben in een specifiek voertuig. Onze dealers zijn u graag van dienst voor de verkoop van een auto, inclusief inruil.

Een proefrit maken is op afspraak mogelijk bij de dealer en kan eventueel in overleg aan huis plaatsvinden.

Veelgestelde vragen

Is mijn Toyota-dealer open?

Onze werkplaatsen en showrooms zijn geopend. Daarnaast kunnen wij ook op afstand veel voor u betekenen. Onze informatievoorziening kan bijvoorbeeld via telefoon, videoverbinding of e-mail plaatsvinden.

Ik heb een werkplaatsafspraak gemaakt. Gaat deze door?

Uw afspraak gaat gewoon door! Onze werkplaatsen zijn open en onze monteurs zijn volop aan het werk om u maximaal te helpen. Voordat u naar uw afspraak gaat, raden wij u aan de website van uw Toyota dealer vooraf te raadplegen. Elke dealer heeft immers maatregelen getroffen ter voorkoming van de verspreiding van het coronavirus. Zo zijn er aangepaste openingstijden en openingsdagen. Een aantal werkplaatsen sluit bijvoorbeeld op zaterdag.

Zijn proefritten en afleveringen nog mogelijk?

Uw afspraak kan gewoon doorgaan. We nemen uiteraard extra maatregelen. Zo begroeten we u contactloos en geven we begeleiding of instructies op gepaste afstand. De auto is vooraf gereinigd, waardoor u zorgeloos kunt genieten van uw proefrit

Welke voorzorgsmaatregelen worden er genomen binnen uw bedrijf?

  • We begroeten elkaar contactloos
  • Onderling en met klanten houden wij minimaal 1,5 meter afstand
  • Extra aandacht voor hygiëne, zoals extra handen wassen, schoonmaken enz
  • Werken met gepaste maatregelen aan uw voertuig
  • Medewerkers met “symptomen” werken vanuit huis
  • Sleutels, papierwerk etc. nemen we niet meer direct aan, maar via de balie

Ik zit in quarantaine of zelfisolatie. Wat kunt u voor mij betekenen?

Als u geen mogelijkheid heeft om naar buiten te gaan, neem dan contact op met uw Toyota dealer om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe houdt Toyota Pechhulp rekening met Corona?

Ook Toyota Pechhulp volgt de richtlijnen van het RIVM. Zo proberen we het klant-contact te minimaliseren en tegelijkertijd de klant mobiel te houden. Hoe dit eruit ziet, zal van geval tot geval verschillen. Wellicht ervaart u tijdelijk andere service dan u van Toyota verwacht, maar wij willen geen enkel risico nemen voor uw en onze eigen veiligheid en gezondheid. Wij hopen op uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie.

Ik maak graag gebruik van vervangend vervoer. Hebben jullie voldoende leenauto’s beschikbaar?

Neemt u contact op met uw Toyota dealer voor de mogelijkheden. De mogelijkheden en de beschikbaarheid verschillen namelijk per dealer en per moment.

Gaan de evenementen nog door?

Op onze website plaatsen wij het laatste nieuws rondom onze events. In het algemeen geldt: we volgen de richtlijnen van de overheid en het RIVM

Hoe staat het met de onderdelenleveringen?

De onderdelenvoorziening gaat gewoon door. We hebben voldoende onderdelen op voorraad om de reparatie en het onderhoud aan uw auto volgens de voorschriften uit te voeren

Lees meer

Update Bart, Annelouc en Ted Update Bart, Annelouc en Ted 500 km wandelen en minimalistisch leven GAZOO Racing uitvoering van Toyota Hilux GAZOO Racing uitvoering van Toyota Hilux Prestaties van Toyota in de Dakar Rally dienen als inspiratie voor de Hilux in GAZOO Racing trim Pers rijdt met Toyota GR86: de eerste indrukken Pers rijdt met Toyota GR86: de eerste indrukken Prototype GR86 valt in de smaak Wat is Subsidie Elektrische Personenauto's Particulieren? Wat is Subsidie Elektrische Personenauto's Particulieren? Je hebt recht op een subsidie wanneer je een EV koopt, maar hoe zit het precies?