Corona

Informatie over onze dienstverlening

Als Toyota organisatie willen we elke klant mobiel houden en letten we op uw veiligheid. We houden onze kwaliteit graag op het hoogste niveau en vinden het daarom belangrijk om u over de volgende zaken te informeren.

Aangescherpte maatregelen bij de Toyota-dealer per 28 april

Om verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te voorkomen, volgen we de richtlijnen van het RIVM nauwgezet op. Elke dag nemen we passende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, met als doel zo veilig mogelijk te handelen in het belang van uw gezondheid én de gezondheid van Nederland.

Onze showroom is geopend

Heeft u interesse in een nieuwe of tweedehands auto? Wij mogen gelukkig weer gewoon bezoekers ontvangen in onze showroom. Er gelden wel voorwaarden, zoals een maximum van het aantal klanten dat we tegelijk mogen ontvangen. Gezien de grootte van onze showroom is de kans groot dat wij u direct van dienst kunnen zijn, maar u kunt onderstaand eventueel ook een showroom bezoek inplannen.

Gaat u liever niet de deur uit, dan kunnen wij ook op afstand veel voor u betekenen. Onze informatievoorziening kan bijvoorbeeld via telefoon, videoverbinding of e-mail plaatsvinden. Ook kunnen wij u van extra beeld- en videomateriaal voorzien, mocht u interesse hebben in een specifiek voertuig. Onze dealers zijn u graag van dienst voor de verkoop van een auto, inclusief inruil. Uiteraard ook onder voorbehoud van een proefrit of showroombezoek.

Een proefrit maken is op afspraak mogelijk bij de dealer en kan eventueel in overleg aan huis plaatsvinden. De verkoper kan echter niet meerijden tijdens de proefrit. Voor uw en onze veiligheid nemen we hierbij de nodige maatregelen.

Onze werkplaatsen zijn geopend

Zonder tegenbericht kunnen alle service en onderhoudsafspraken bij onze dealers doorgang vinden. Mocht een afspraak, door onvoorziene omstandigheden, niet kunnen plaatsvinden, dan neemt uw dealer tijdig contact met u op. Wij verzoeken u om afspraken zo veel mogelijk telefonisch te maken of in te plannen via onze online werkplaatsplanner op Toyota.nl.

Heeft u al een afspraak gepland staan en voelt u zich fit, maar heeft u een kwetsbare gezondheid en/of wilt u liever het contact met andere mensen zoveel mogelijk beperken? Neem dan contact met uw Toyota-dealer op, zodat we naar een passende oplossing kunnen kijken.

Let op: Voordat u naar uw afspraak gaat, raden wij u aan de website van uw lokale Toyota dealer vooraf te raadplegen. Elke dealer heeft immers maatregelen getroffen ter voorkoming van de verspreiding van het coronavirus. Zo zijn er aangepaste openingstijden en openingsdagen. Een aantal werkplaatsen is gesloten op zaterdag.

Veelgestelde vragen

Is mijn Toyota-dealer open?

De Toyota showroom is geopend. Er gelden wel voorwaarden, zoals een maximum van het aantal klanten dat we tegelijk mogen ontvangen. Gaat u liever niet de deur uit, dan kunnen wij ook op afstand veel voor u betekenen. Onze informatievoorziening kan bijvoorbeeld via telefoon, videoverbinding of e-mail plaatsvinden.

Ik heb een werkplaatsafspraak gemaakt. Gaat deze door?

Uw afspraak gaat gewoon door! Onze werkplaatsen zijn open en onze monteurs zijn volop aan het werk om u maximaal te helpen. Voordat u naar uw afspraak gaat, raden wij u aan de website van uw Toyota dealer vooraf te raadplegen. Elke dealer heeft immers maatregelen getroffen ter voorkoming van de verspreiding van het coronavirus. Zo zijn er aangepaste openingstijden en openingsdagen. Een aantal werkplaatsen sluit bijvoorbeeld op zaterdag.

Kan ik de sleutel van mijn auto afgeven en retour ontvangen zónder dat ik met een medewerker in contact kom?

We hebben tijdelijk onze werkwijze aangepast. U kunt de sleutel op de balie leggen en gepaste afstand nemen. De dealermedewerker kan daarna de sleutel pakken.

Ik heb al een auto gekocht. Hoe vindt de aflevering nu plaats?

Reeds gekochte auto's worden gewoon bij de dealer afgeleverd. Heeft u een auto gekocht welke u binnenkort mag ophalen? De dealer neemt contact met u op om een afspraak hierover te maken.

Zijn proefritten nog mogelijk?

Een proefrit bij de dealer maken is mogelijk en kan in overleg met de dealer ook aan huis plaatsvinden. De verkoper kan echter niet meerijden tijdens de proefrit. Voor uw en onze veiligheid nemen we hierbij de nodige maatregelen.

Welke voorzorgsmaatregelen worden er genomen binnen uw bedrijf?

  • We begroeten elkaar contactloos
  • Onderling en met klanten houden wij minimaal 1,5 meter afstand
  • Extra aandacht voor hygiëne, zoals extra handen wassen, schoonmaken enz
  • Werken met gepaste maatregelen aan uw voertuig
  • Medewerkers met “symptomen” werken vanuit huis
  • Sleutels, papierwerk etc. nemen we niet meer direct aan, maar via de balie

Is mijn auto Corona-vrij als ik deze terugkrijg?

Uw auto wordt altijd met de grootste zorg behandeld. Onze monteurs dragen handschoenen. Daarnaast gebruiken we stoelhoezen, stuurhoezen en dekken we de versnellingspook/selectiehendel af

Ik zit in quarantaine of zelfisolatie. Wat kunt u voor mij betekenen?

Als u geen mogelijkheid heeft om naar buiten te gaan, neem dan contact op met uw Toyota dealer om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe houdt Toyota Pechhulp rekening met Corona?

Ook Toyota Pechhulp volgt de richtlijnen van het RIVM. Zo proberen we het klant-contact te minimaliseren en tegelijkertijd de klant mobiel te houden. Hoe dit eruit ziet, zal van geval tot geval verschillen. Wellicht ervaart u tijdelijk andere service dan u van Toyota verwacht, maar wij willen geen enkel risico nemen voor uw en onze eigen veiligheid en gezondheid. Wij hopen op uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie.

Ik maak graag gebruik van vervangend vervoer. Hebben jullie voldoende leenauto’s beschikbaar?

Neemt u contact op met uw Toyota dealer voor de mogelijkheden. De mogelijkheden en de beschikbaarheid verschillen namelijk per dealer en per moment.

Gaan de evenementen nog door?

Op onze website plaatsen wij het laatste nieuws rondom onze events. In het algemeen geldt: we volgen de richtlijnen van de overheid en het RIVM

Hoe staat het met de onderdelenleveringen?

De onderdelenvoorziening gaat gewoon door. We hebben voldoende onderdelen op voorraad om de reparatie en het onderhoud aan uw auto volgens de voorschriften uit te voeren

Welke maatregelen neemt Toyota voor de gratis thuisbezorging bij Private Lease?

Voor de kosteloze thuisbezorging van uw Toyota volgt elke Toyota dealer een aantal richtlijnen:
  • De thuisbezorging geldt alleen bij Private Lease en gebeurt uitsluitend op afspraak
  • Bij aflevering plaatsen we een stuurhoes om het stuur
  • We doen een sleutelhoes om de sleutel
  • Bij aankomst maken we de alle aangeraakte onderdelen schoon met desinfecteermiddel
  • We houden 1,5 meter afstand.

Lees meer

Voor de sporters en iedereen die uitkeek naar de spelen Voor de sporters en iedereen die uitkeek naar de spelen Toyota trotse sponsor van de olympische en paralympische sporters Kleuren voor een ander Kleuren voor een ander Doe mee met de Toyota Kleurplatenactie De opvallendste Toyota van Nederland? De opvallendste Toyota van Nederland? De Toyota bB van Robin Vellekoop uit Wateringen is zo speciaal dat we er alles over willen weten. Toyota opnieuw ’s werelds meest bewonderde automerk Toyota opnieuw ’s werelds meest bewonderde automerk Toyota voor zesde achtereenvolgende jaar beste automerk onder ‘World’s Most Admired Companies’