Toyota i-TRIL Concept

future proof

In een wereld waarin steden steeds drukker worden en niet meer in de breedte, maar in de hoogte groeien, zijn compactere en wendbaarder auto's meer dan welkom. De Toyota i-TRIL Concept biedt uitkomst.

SMESTO

Met de i-TRIL Concept geeft Toyota een visie op stedelijke mobiliteit in 2030. Toyota hield bij de ontwikkeling van de i-TRIL één specifieke doelgroep voor ogen: een vooruitstrevende 30- tot 50-jarige actieve vrouw (vrijgezel) met twee kinderen en een energieke levensstijl. Daarnaast woont ze ook in een SMESTO: Small to Medium Sized TOwn.

/
Waku Doki

De i-TRIL Concept sluit aan op Toyota’s filosofie Waku Doki. Dit is een Japanse term voor ‘Beat of the Heart’. Wat Toyota hiermee duidelijk maakt? Ook toekomstige elektrische auto’s kunnen rijplezier bieden.

Gamecontroller

De elektrische i-TRIL kan tot 200 kilometer rijden. De automobiliste bepaalt zelf hoe de auto rijdt: autonoom of niet. De besturing verloopt via een controller, vergelijkbaar met een gamecontroller. In de manuele rijmodus komt deze naar je toe, maar in autonome modus verdwijnt de controller in het dashboard.

/
Géén voetpedalen

De i-TRIL Concept heeft géén voetpedalen. Het gevolg is een zee aan beenruimte. Een instrumentarium ontbreekt eveneens. De bestuurster ziet alle informatie in een head-up display. Dankzij een Human Machine Interface (HMI) is communiceren met het multimedia- en infotainmentsysteem via spraaktechnologie mogelijk.

1+2-stoelopstelling

Er zijn verschillende zitposities mogelijk: een hogere of relaxtere zitpositie, of een soort ligstand – vergelijkbaar met de zitpositie in een kart. De i-TRIL Concept is nog geen drie meter lang en 1,5 meter hoog en heeft een 1+2-stoelopstelling. Achterin is plaats voor twee volwassenen. Die hebben optimaal zicht naar voren.

Gerecyclede materialen

Bij het openen van de vlinderdeuren gaat een deel van de vloer mee om het in- en uitstappen te vergemakkelijken. Daarnaast draait de bestuurdersstoel 20 graden voor nog meer gemak. In het interieur heerst volop luxe, dankzij alcantara en een houten vloer. Het mooie: alle materialen zijn gerecycled.

/
 
Active Lean-technologie

Een belangrijk aspect van de i-TRIL is nog niet genoemd: Active Lean-technologie. Dankzij een scharnier geplaatst tussen de achteras en cabine kantelt de i-TRIL in bochten. Er zijn kantelhoeken tot 10 graden mogelijk. Door dit kantelprincipe is de draaicirkel slechts vier meter, net zo klein als die van de Toyota iQ.

Lees meer

Toyota historie in de wereldberoemde 24 uur van Le Mans Toyota historie in de wereldberoemde 24 uur van Le Mans De historie van Toyota in de 24 uur van Le Mans. In de jaren 80 stond Toyota voor het eerst aan de start van de langeafstandsrace, de 24 uur van Le Mans. Het trio van de toekomst Het trio van de toekomst KIKAI, S-FR en FCV Plus zijn Toyota’s nieuwste concept cars. Ze staan garant voor een opwindende autotoekomst waarbij mens en machine optimaal samenwerken en waarin geavanceerde technologie auto’s verandert in energieopwekkers. Een Hybride weekend Een Hybride weekend Hoe rijdt een Toyota Hybride op de snelweg? Is de nieuwe RAV4 Hybrid echt zo ruim? Hoe zit de New Generation Prius? Hoe werkt dat Hybride aandrijfsysteem eigenlijk? Rijden in de toekomst Rijden in de toekomst Toyota’s verfrissende blik op een duurzamer vervoerssysteem.
Toyota cookiebeleid

Toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.