Toyota GR Supra als Jarama Racetrack Edition

Gelimiteerde uitvoering met exclusieve details

De Toyota GR Supra komt op de markt als exclusieve Jarama Racetrack Edition, voorzien van een unieke blauwe lakkleur, onderscheidende in- en exterieurdetails en een hoogwaardige uitrusting. Er worden slechts negentig exemplaren gebouwd, waarvan één exemplaar voor Nederland.

Deze speciale uitvoering van de Toyota GR Supra is vernoemd naar het racecircuit ‘Circuito Permanente del Jarama’, gelegen onder de rook van Madrid. Op dit circuit werd de Toyota GR Supra voor het eerst aan de tand gevoeld door de internationale media. Toyota bouwt slechts negentig exemplaren voor de Europese markt, als verwijzing naar de interne codenaam van de GR Supra: A90. De Jarama Racetrack Edition is gebaseerd op de versie met 3,0-liter zes-in-lijn turbomotor met 250 kW/340 pk vermogen. Er komt slechts één exemplaar naar Nederland die een prijskaartje zal hebben vanaf 85.995 euro.

Toyota GR Supra zijkant
Unieke uitstraling en details

De Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition is onmiddellijk te herkennen aan zijn felblauwe carrosseriekleur ‘Horizon Blue’ die exclusief aan deze uitvoering is voorbehouden. De blauwe kleur wordt gecombineerd met gesmede lichtmetalen 19-inch wielen in matzwart en rode remklauwen. In het interieur zien we een dashboard met een koolstofvezel inzet met het productienummer, de contouren van het Jarama-circuit en het Toyota GR Supra-logo. Het interieur is bekleed in zwart alcantara met fraai blauw stikwerk. De stoelen zijn bovendien verwarmbaar en elektrisch verstelbaar inclusief geheugenfunctie.

Toyota GR Supra driekwart achter
Hoogwaardige uitrusting

Het select aantal gelukkige eigenaren kan ook rekenen op een hoogwaardige uitrusting met onder andere satellietnavigatie met 3D-weergave, multimediasysteem met 8,8-inch touchscreen, smartphone-integratie via Apple CarPlay en Android Auto, Supra Connect voor toegang tot onlinediensten en een audiosysteem met tien speakers. Ook standaard is het Supra Safety + Package bestaande uit een uitgebreid aanbod van actieve veiligheidsfuncties, waaronder een Pre-Collision System met voetgangersherkenning en de mogelijkheid om overdag ook fietsers te herkennen.

Toyota GR Supra interieur
‘Golden ratio’

De Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition staat garant voor sensationele prestaties. Niet alleen dankzij het indrukwekkende vermogen en koppel van de turbomotor. Ook dankzij het uitgebalanceerde onderstel en de ‘golden ratio’. Ofwel, de ideale verhouding van de grote spoorbreedte en de korte wielbasis. En wat te denken van adaptieve en variabele wielophanging (met keuze uit instellingen NORMAL en SPORT), een actief differentieel, krachtige Brembo-sportremmen met aluminium vierzuigerklauwen en geventileerde remschijven van 348 mm diameter aan de voorzijde?

Toyota GR Supra logo GR
4,3 seconden

De 3,0-liter zes-in-lijn turbomotor in de Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition – met een vermogen van 250 kW/340 pk en 500 Nm tussen 1.600 en 4.500 t.p.m. – is gekoppeld aan een sportieve en snel schakelende 8-trapsautomaat. Met gebruik van de ‘launch control’ accelereert de sportcoupé in slechts 4,3 seconden van 0-100 km/u.

Lees meer

Toyota GR Supra krijgt nieuwe turbomotor Toyota GR Supra krijgt nieuwe turbomotor De Toyota GR Supra krijgt een nieuwe motor, náást de al bestaande 3,0-liter zescilinder, met 190 kW/258 pk. Toyota GR Supra is de beste nieuwe sportauto Toyota GR Supra is de beste nieuwe sportauto De GR Supra heeft een van de belangrijkste prijzen van Europa in de wacht gesleept De krachtigste Toyota Supra van Nederland De krachtigste Toyota Supra van Nederland Mai en Mario bezitten de krachtigste Toyota van Nederland. Hun witte Supra Turbo oogt misschien vrij clean en netjes, maar onderhuids is er geen schroefje meer standaard. Toyota GR Supra: bijzondere details van een legende Toyota GR Supra: bijzondere details van een legende De nieuwe Toyota GR Supra barst van de unieke kenmerken, we lichten er een paar uit