Het nieuwe logo van Toyota

Luidt nieuw tijdperk in voor Toyota

Tadaa, dit is het nieuwe merklogo van Toyota. Want jawel, Toyota introduceert een nieuwe merkidentiteit voor Europa. Daar hoort natuurlijk een kersvers logo en een vernieuwde typografie bij. De nieuwe merkidentiteit luidt een nieuw tijdperk in voor Toyota, want het merk transformeert zich van autoproducent naar een allesomvattend mobiliteitsbedrijf.

Vier basisprincipes

Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit heeft Toyota rekening gehouden met een steeds diversere klantengroep die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten. De nieuwe identiteit is gebaseerd op vier basisprincipes: vooruitstrevend, ‘mobile ready’, meer premium en consistentie.

2D-design

Je hebt het vast al gezien: het nieuwe merklogo van Toyota heeft voortaan een eenvoudig 2D-design en oogt modern. De merknaam ‘Toyota’ is onder het logo verdwenen, omdat iedereen het logo van Toyota in Europa kent. Voor de modellen wordt het huidige logo nog gebruikt. De merkidentiteit van Toyota dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.

Toyota logo
Ook nieuwe typografie

Tegelijk met de nieuwe merkidentiteit presenteert Toyota een nieuwe typografie. Deze ‘Toyota Type’ typografie is zowel voor online als offline omgevingen ontwikkeld. Ook hier houdt Toyota het simpel. Het nieuwe merklogo en de typografie blinken uit door eenvoud.

Het oog op morgen

Didier Gambart, Vice President Sales, Marketing & Customer Experience bij Toyota Motor Europe, zegt het volgende: “De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld met het oog op morgen. Hierbij lag de focus op het mogelijk maken van steeds betere klantrelaties. Op die manier houden ze gelijke tred met onze uitbreiding van elektrische voertuigen, mobiliteitsdiensten en online retail. Onze klanten kunnen de nieuwe merkidentiteit voor het eerst ervaren bij de introductie van de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.”

Lees meer

Yaris: diepgeworteld in Europa Yaris: diepgeworteld in Europa Al sinds 2001 geproduceerd in Frankrijk In deze alternatieve aandrijflijnen gelooft Toyota In deze alternatieve aandrijflijnen gelooft Toyota Focus op meerdere alternatieve aandrijflijnen Toyota meest verkocht onder particulieren in 2020 Toyota meest verkocht onder particulieren in 2020 Toyota Yaris, Corolla en RAV4 zijn in hun segment het populairst onder particuliere autokopers Toyota Yaris finalist Auto van het Jaar-verkiezing Toyota Yaris finalist Auto van het Jaar-verkiezing Mag de Toyota Yaris zich binnenkort Auto van het Jaar 2021 noemen?