DROP BY DROP

HET ONMOGELIJKE MOGELIJK GEMAAKT

Wij zijn ervan overtuigd dat alles mogelijk is wanneer je vrij bent om te bewegen. In alles wat we doen, streven we ernaar om mensen te helpen hun eigen verwachtingen te overtreffen. Zelfs het kleinste initiatief is een stap op weg naar dat doel.

Maar we hebben zelf ook de ambitie om het onmogelijke mogelijk te maken: een samenleving zonder emissies. De eerste stap om dit te bereiken is de Mirai, een auto die niets anders uitstoot dan water.

Dit verhaal gaat over het onmogelijke mogelijk maken, stap voor stap en druppel voor druppel.

DE AUTO DIE ALLEEN WATERDRUPPELS UITSTOOT

 

/

Van de buitenkant lijkt de Mirai op een gewone vierdeurs sedan. Hij is ook even praktisch, veilig en gebruiksvriendelijk als een conventionele auto. Tanken duurt slechts enkele minuten en met een volle tank heeft hij een actieradius van zo'n 500 kilometer. Het enige verschil is dat de Mirai waterstof in zijn tank heeft, in plaats van benzine.

/

Het hart van de Mirai wordt gevormd door een geavanceerde brandstofcel die waterstofgas, dat onder druk is opgeslagen in een tank, omzet in elektriciteit. Auto's met een brandstofcel zijn vergelijkbaar met elektrische voertuigen van de nieuwste generatie. Ze hebben echter één unieke eigenschap: er komt water uit de uitlaat. En dus geen schadelijke CO2, stikstof of roetdeeltjes.

/

De Mirai maakt het onmogelijke mogelijk, stap voor stap en druppel voor druppel. Over de hele wereld zijn bedrijven, taxibedrijven en zelfs politiekorpsen op zoek naar manieren om de milieubelasting van hun wagenpark te verminderen. Steeds vaker omarmen zij de voordelen van de revolutionaire, volledig emissievrije Mirai.

DE TRANSFORMATIE VAN ONZE SAMENLEVING NAAR EEN SAMENLEVING ZONDER EMISSIES

/

Onze wereld heeft een nieuwe energiebron nodig. Een duurzaam systeem als alternatief voor fossiele brandstoffen. Het antwoord? Waterstof. Wanneer waterstof wordt gemaakt met behulp van duurzame energie, zoals zonne- of windenergie, is waterstof volledig CO2-vrij. In tegenstelling tot andere energiebronnen is de opslag relatief eenvoudig en kan het in grote hoeveelheden worden vervoerd. Maar het beste nieuws is dat water het enige bijproduct is.

/

Het zal een lange weg zijn, maar waterstof heeft de potentie om de transportsector te transformeren. Maar waterstof kan nog veel meer betekenen. In 2050 kan bijna 20% van onze totale energiebehoefte afkomstig zijn van waterstof. Deze energiebron kan worden gebruikt om voertuigen aan te drijven, om fabrieken te laten draaien en om woningen en bedrijven van verwarming te voorzien. Toyota werkt dan ook hard aan het verwezenlijken van haar visie van een emissievrije samenleving op basis van waterstof.

Dit is immers wat wij voor onmogelijk houden. Maar we zijn vastbesloten om het ten uitvoer te brengen, druppel voor druppel.

Hoe we het onmogelijke mogelijk maken

/
Bussen met brandstofcel De Toyota Sora bus met brandstofcel maakt gebruik van het Toyota Fuell Cell System dat werd ontwikkeld voor de Mirai. De Sora levert superieure milieuprestaties, zonder CO2-uitstoot of andere schadelijke emissies en kan bij rampen zelfs worden ingezet als noodstroomvoorziening. Toyota verwacht voor de Olympische en Paralymische Spelen van 2020 in Tokio meer dan 100 van deze bussen te kunnen inzetten.
/
Vrachtwagens met brandstofcel Sinds de start in april 2017 heeft de 'Alpha' truck van Project Portal voor korte dagelijkse transporten meer dan 15.000 testkilometers afgelegd in de regio rond Long Beach en Los Angeles, met waterdamp als enige uitstoot. Een nieuwe vrachtwagen, intern aangeduid als 'Beta' heeft een grotere geschatte actieradius van ruim 500 kilometer op één tank waterstof. Daarmee zijn meer korte transporten emissievrij en wordt de milieubelasting door dit deel van de bedrijfsvoering verder gereduceerd.
/
Heftrucks met brandstofcel Toyota maakt gebruik van 20 heftrucks met een brandstofcel. Deze zijn gemaakt door Toyota Industries Corporation, in de Motomachi fabriek in Toyota City. Om de heftrucks te kunnen gebruiken, heeft Toyota ook een waterstofstation geïnstalleerd. Toyota streeft ernaar om alle bestaande conventionele heftrucks gaandeweg te vervangen door moderne heftrucks met brandstofcel. Daarmee zijn er in de Motomachi fabriek vanaf 2020 in totaal zo'n 170 tot 180 heftrucks operationeel.
/
De kracht van een brandstofcel Om de CO2-uitstoot van Toyota Logistic Service (TLS) in de haven van Long Beach volledig te reduceren, bouwt Toyota de Tri-Gen fabriek. Dit is 's werelds eerste energiecentrale met een brandstofcel op basis van waterstof. Deze 100% duurzame fabriek maakt gebruik van agrarisch afval om water, elektriciteit en waterstof te produceren. Dit wordt vervolgens gebruikt om het Logistieke Centrum van Toyota te voorzien van energie en water.

Meer over waterstof

Efficiënte krachtpatser: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Efficiënte krachtpatser: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Vermogen, dynamische rijeigenschappen en toch een laag verbruik. Maak kennis met de Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. De e-Chargeair: stroom, wifi en schonere lucht! De e-Chargeair: stroom, wifi en schonere lucht! Dit mobiele laadpunt laadt jouw auto tijdens het rijden op. Unieke Toyota Century voor nieuwe Japanse keizer Unieke Toyota Century voor nieuwe Japanse keizer Voor de nieuwe Japanse keizer Naruhito ontwikkelde Toyota een unieke versie van de Toyota Century. De Toyota e-Broom laat sprookjes uitkomen De Toyota e-Broom laat sprookjes uitkomen Met deze vliegende bezem kun je daadwerkelijk op pad
Toyota cookiebeleid

Toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.